Capital.ba

“Porše” planira prodaju 10.000 limuzina u Kini

09.02.2010. / 8:35

SALCBURG, Njemački proizvođač luksuznih vozila “Porše” namjerava da ove godine proda više od 10.000 automobila u Kini, gdje sve više raste tražnja za luksuznim modelima, prenosi agencija “Blumberg”.
Kompanija “Porše”, koja trenutno procjenjuje Kinu kao njeno treće najveće tržište na svijetu, povećala je 2009. prodaju u toj azijskoj zemlji za devet procenata, na nešto više od 9.000 vozila, izjavio je Helmut Briker, šef “Poršeove” filijale u Kini.
“Porše”, proizvođač sportskog automobila “panamera”, koji košta 260.000 dolara, povećao je broj dilera i ponudio nove modele koji će se na kineskom tržištu nadmetati sa “Dajmlerovom” filijalom “Mercedes-Benc”, BMW-eom i ostalim proizvođačima luksuznih kola u Kini.
Ta zemlja je lani postala najveće tržište automobila na svijetu, pretičući SAD.
“Porše” očekuje da će Kina nadmašiti i Njemačku i postati njeno drugo najveće tržište na svijetu do 2012. godine, kada bi se prodaja u toj zemlji mogla povećati na 16.000 jedinica.
“Porše” planira da poveća broj dilera u Kini za 13 već ove godine, nakon što je prodaja skočila na rekordnih 1.900 jedinica u januaru, duplo više nego 2009. U okviru procesa konsolidacije evropske proizvodnje automobila, koja se suočava sa najvećom krizom od Drugog svjetskog rata, njemački “Folksvagen” (VW) planira da okonča preuzimanje “Poršea” 2011. godine, nakon već obavljene kupovine 49,9 odsto vrijednosti tog proizvođača čuvenih sportskih kola “porše 911” i sportskog višenamenskog terenskog vozila “kajen”.
Time bi “Porše” postao deseta robna marka koja posluje u okviru VW-a. “Folksvagen” procjenjuje ukupnu vrijednost “Poršea” na 12,4 milijarde evra.
Nadzorni odbor VW-a je na vanrednom sastanku 25. jula 2009. godine odobrio povezivanje sa “Poršeom”, s tim što bi “Porše” ostao samostalna kompanija sa očuvanim identitetom čuvene robne marke, podsjećaju novinske agencije.
Donedavno je malo falilo pa da bude obrnuta situacija i da “Porše” preuzme VW za šta je već bio uzeo kredit od oko osam milijardi evra.
Čitav plan “Poršea” je, međutim, kako se podsjeća, pao u vodu sa izbijanjem svjetske recesije i smanjivanjem prodaje automobila.
VW je u krizi bolje prošao od “Poršea” i u prvom polugodištu minule godine povećao udio na globalnom tržištu na 12 procenata, sa 9,9 odsto u istom periodu prethodne godine.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!