Capital.ba

Eko-automobili sve popularniji

14.01.2008. / 9:12

BERLIN, Nemački proizvođači automobila ove godine smišljaju novu strategiju za lansiranje novih modela, u situaciji oslabljene prodaje i sve većih problema sa “imidžom” vozila koja emituju veliku količinu ugljendioksida.
 Na početku 2007. godine, čelnici kompanija su se još nadali da će na septembarskom Salonu automobila u Frankfurtu lansirati nove sportske automobile i nove modele sportsko-terenskih vozila (SUV), ali ih je žučna debata o klimatskim promenama navela da promene strategiju.
 Proizvođači automobila su bili prinuđeni da se prilagode situaciji i na Salonu predstave specijalne verzije “eko automobila” koji troše malo goriva, prenela je agencija DPA.
 U isto vreme, potrošači su bili zbunjeni političkom raspravom o uvođenju poreza za ugljendioksid i, prema podacima Službe za registrovanje vozila, broj registrovanih novih automobila u devet meseci prošle godine opao je za osam odsto.
 Od ukupne prodaje vozila u tom periodu 62,9 odsto su bili automobili za potrebe kompanija.
 Lansiranje novih modela kao što je Mercedesova C-klasa uvećalo je prodaju te marke, ali nije mnogo pomoglo da se zaustavi silazni trend, a dugo najavljivani novi modeli kao što su fijat 500, VW tiguan i reno tvingo došli su kasno da bi uticali na prodaju.
 “Godina 2008. biće još jedna godina tranzicije”, ocenio je ekspert za tržište automobila Ferdinand Dudenhefer. On je dodao da novi modeli mogu da ožive tržište i da veliki podsticaj predstoji u 2009. kada u prodajnim salonima treba očekivati više individualnih kupaca.
 Tokom 2009. trebalo bi da bude inovirano nekoliko modela malih automobila kao što su VW golf, Ford fijesta, Ford ka i Opel agila.
 Mnogi od sadašnjih novih modela kao što su Audi A3 kabriolet, BMW “roudster  serije-1” ili VW pasat kupe namenjeni su malom broju odabranih kupaca.
 Ostaje da se vidi da li će preoblikovani model VW skorpio, čije je lansiranje predviđeno za početak ove godine postati hit, a u pripremi je i nekoliko novih modela SUV kao što su Ford kuga, Mercedes GLK, Audi 5 i BMW X6 kupe.
 Nova generacija sportsko-terenskih vozila nudi se u specijalnoj “eko” verziji sa smanjenom emisijom ugljendioksida, ali se očekuje da će još jedno ekološko pitanje imati veliku ulogu – Evropska unija je postavila rok da se do 2010. smanji emisija natrijumoksida, što će zahtevati novu tehnologiju za dizel motore.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!