Capital.ba

Umjesto parkinga na Staroj stanici ucrtan stambeno – poslovni kompleks

24.05.2024. / 14:13

BANJALUKA – Ukoliko se ostvare planovi gradske administracije centrom Banjaluke će dominirati stambeno poslovni blokovi. To pokazuje zadnji potez lokalne vlasti kojim se izlazi u susret investitorima, koji će imati mogućnost da na najatraktivnijim lokacijama u samom gradskom jezgru i to na Staroj stanici i Paskolinoj ciglani grade zgrade i do osam spratova.

FOTO: Capital

Taj plan se realizuje preko nacrta regulacionog plana koji obuhvata površinu od oko 7,65 hektara između Vidovdanske ulice ta Vuka Karadžića, Jovana Dučića, Grčke i Nikole Tesle, radnog naziva „Paskolina ciglana“.

Naime, kroz ovaj prostorno planski dokument su obuhvaćene najatraktivnije lokacije u samom gradskom jezgru, a koje nisu izgrađene, tačnije parking Stare autobuske stanice te Paskoline ciglane.

FOTO:Grad Banjaluka

Inicijativu pokrenuo Grad Banjaluka

Inicijativu za izradu plana pokrenuo je Grad Banjaluka uz obrazloženje da je ona “proistekla iz potrebe iznalaženja rješenja za planiranje savremenog koncepta urbanog bloka na prostoru koji se nalazi u urbanom jezgru grada, s obzirom na to da za dio predmetnog lokaliteta duži vremenski period nisu stvorene pretpostavke za realizaciju sadržaja prema važećoj planskoj dokumentaciji“.

„Pristupilo se izradi koncepta, koji prema sadašnjim saznanjima, više odgovara tendenciji razvoja predmetnog prostora, a u skladu je sa dokumentacijom višeg reda, te konkretno iskazanim zahtjevima vlasnika i korisnika prostora, dostavljenim prije i u toku izrade predmetnog dokumenta“, navedeno je u ovom nacrtu.

Taj koncept predviđa da se na parkingu Stare autobuske stanice koji se trenutno i koristi u tu svrhu omogući gradnja velikog stambeno poslovnog kompleksa sa četiri lamele po osam spratova.

„Blok je oblikovan na takav način da prostor oplemenjuje sa zelenom matricom koja se pored partera širi na okolne objekte i sa kojih se otvaraju nove vizure prema nacionalnom spomeniku – Muzeju savremene umjetnosti Republike Srpske“, navedeno je u obrazloženju nacrta RP.

Ukoliko se taj plan realizuje Banjaluka će ostati bez još jednog velikog parkinga u samom centru grada.

U pitanju je lokacija koju je lani preuzeo „Autoprevoz“ od Grada Banjaluka  nakon višegodišnjeg sudskog spora, a na kojem trenutno privatna firma naplaćuje parkiranje.

Lani su vozači zbog realizacije raznih infrastrukturnih projekata ostali bez više lokacija za parkiranje u užem gradskom jezgru i to bez takozvanog Kraševog parkinga, kod hotela „Palas“, kod ranije Krajiške kuće te iza robne kuće „Boska“. Zbog svega toga Banjaluka bi se mogla naći u velikom problemu pogotovo kada se uzme u obzir da je administrativni centar RS i da se u blizini nalazi veliki broj institucija i poslovnih objekata u kojima je zaposlen veliki broj ljudi te u koji svakodnevno dolaze građani da rješavaju obaveze.

FOTO: Capital

Umjesto baraka planirane zgrade

I na taj problem su se osvrnuli u nacrtu RP u kojem je navedeno da bi to pitanje trebao biti riješeno na drugoj lokaciji koju obuhvata ovaj RP. To je prostor Paskoline ciglane na kojoj se trenutno nalazi javni parking te montažne barake u kojima su uglavnom smještene privatne firme, udruženja te organizacije.

Tu bi u budućnosti trebao biti rezervisan prostor za izgradnju velike parking garaže sa dvije podzemne etaže i 15 spratova.

Umjesto baraka nacrtom RP su ucrtane tri stambeno poslovne zgrade od čega dvije imaju tri lamele, a jedna dvije i svaka lamela će moći imati po sedam spratova.

Nacrt RP za „Paskolinu ciglanu“ se nalazi na javnom uvidu do 8. juna i u tom periodu zainteresovani mogu poslati Gradskoj upravi Banjaluka primjedbe i sugestije na ovaj planski dokument.

Nakon toga se formira prijedlog RP koji se upućuje na saglasnost Skupštini grada Banjaluka i ukoliko se ovaj akt usvoji sa ovako predloženim rješenjima Banjaluka će ponovo izaći u susret investitorima.

Da ovaj RP nije izuzetak pokazuju i drugi slučajevi o kojima je CAPITAL objavljivao seriju tekstova.

Na primjer, tako je preko puta parkinga Stare stanice kroz izmjene RP omogućena gradnja nebodera od 15 spratova. Na toj lokaciji su radovi u toku. Istim izmjenama RP omogućena je i dogradnja nekadašnjeg hotela „Palas“ koji se nalazi nekoliko stotina metara od ovog gradilišta. Na toj lokaciji je moguća gradnja objekta od 25 spratova.

CAPITAL: V. Popović

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Umjesto parkinga na Staroj stanici ucrtan stambeno – poslovni kompleks

    1. djuro

      pravo ste naporni sa ovakim tekstovima pa sta treva da bude u centru glavnog grada barake i onaj divlji parking?! evo sad kad bi opstinari pozvali na javnu raspravu oko urbanicionog plana nebi doslo 20 ljudi prema tome taman da ono izbetoniraju i drze tako bolje ce biti nego stoje to stoji tako jos od rata

      • Goran

        Ja bih tu prvo iskopao jednu rupetinu i ostavio tako bar 10 godina. Za to vrijeme bih najavljivao da će tu biti ili trg, ili dječije igralište, ili park. A onda bih dao građevinsku dozvolu za stambeni kompleks do 8 spratova, al onako od ceste do ceste. I na kraju bih sagradio 15 spratova. A komentatorima ovdje bih poklonio tačke, da se ponekad sjete da stave tačku na kraju račenice.

      • Saša

        Da, trava, drvoredi, staze, jezerce, igraliste….ILI…
        Najbolje naselje sa 1000 stanova, 2000 auta, krkljanac…. Poslije toga posjeci sve aleje po gradu radi trolejbusa….

        • privrednik

          pametnjakovicu koliko kosta jezerce i park u centru od kojih imas samo trosak? grad je isto ko firma ko ce platiti i od cega da se vi neradnici guzate po parkovima? idi u sumu i na livadu a grad je za posla, naplate rente, raznih taksi i svih ostalih dadzbina sto omogucava da se finansiraju sve stavke iz budzeta grada. treba podici namete u gradovima za duplo da tamo borave i rade samo oni koji su produktivni a neradnici imaju gdje eno sela prazna

          • Goran

            Prirednjače, mislim da sam ti već pisao da malo putuješ svijetom i vidiš kako izgledaju gradovi pravljeni za ljude, a ne za investitore. Shvatam ja da je neko ko je došao iz šume željan betona, ali de malo školovanje, rad, iskustvo, putovanje, pa onda pametovanje. Sve znaš, osim zareza i velikog slova.

            • privrednik

              imenuj nam par gradova pravljeni za ljude pa da vidimo malo odakle vjetar puse obiso sam ja pola svijeta nebrini ti

              • Goran

                Ne brinem (odvojeno) ja. Od gradova pravljenih (sa “h”) za ljude, (ovdje ide zarez) možda si bio u predratnoj Banjoj Luci, ali sumnjam (sa “nj”, ne “lj”). Tad su u Banjoj Luci živjeli Banjalučani (veliko “B”). Odrastao sam u Novoj Varoši, ako te baš zanima. Od manjih gradova van bivše države mi se sviđa Beljak, kako ga Slovenci zovu. Ti sigurno znaš kako se kod nas taj grad zove. Ni Ingolštat nije loš. Od milionskih gradova mi je uzor Minhen.

              • Gramatika

                *pravljeniH
                *ObisAo
                *Ne brini

      • RE Privrednik

        Da ti nisi Đoko Ekvator tako zadrt, pohlepan i nepismen? Svakako vas ima takvih po Booonjooluuukoo… Primjer malo većeg grada po mjeri čovjeka je npr. Beč, a od manjih ti eno npr. Bazel, Delft u Holandiji, pa čak i Novi Sad!

        • privrednik

          jaki slovenaca vazda dolaze u Banjaluku da se napiju najedu po pijaci kupuju a sto se tice svaba i austrianaca to je defektna nacia tamo samo valja dobro ih opeljesit i trosit pare na drugim mjestima ajde da si reko Palma demakorka ili Nica ili Solun to su gradovi al ti mozga nemas cuj Novi Sad tamo da nije doslo nasi krajisnika to nikad i nije bio nas nego madjarski grad
          sto se tice Banjaluke naj uredjenije novo naselje nastalo poslje rata je Novi Borik nemojmo racunat zgradu ovamo zgradu otamo a kad se izracun napravi svaki grad zivi od investitora i samo dovoljno pogledat nasta je to sve licilo prije 20 i vise godina a kako je sad velelepni objekata ima opet kazem kome se nesvidja nek ide u Minhen i Bec pa ce vidjet koliko ga kosta da mu guzica sjedi tamo po parkovima

    2. Komentator

      Ulice koje dovode većinu saobraćaja na tu lokaciju (Ranka Šipke, Vuka Karadžića i posebno Jovana Dučića) su već pretrpane automobilima (što je posebno izraženo nakon realizacije “saobraćajne revolucije”) i ovoliki novi kvadrati, biznisi i stanovi na Paskolinoj ciglani će samo pojačati kolaps koji se trenutno osjeća prvenstvno u špicama, na cijeli dan …

    3. Miljan

      Pa vrijeme je da se riješi to pitanje a parking se svakako može staviti u prizemlju zgrade.
      A pogotovo taj dio oko baraka preko puta medicinske to je više bilo i sramota gledati u centru grada.
      Sa takvim investicijom može se očekivati i novi broj radnih mjesta ali i povećanja plata u građevinarstvu u Banjaluci.
      Na kraju investicije definitivno ograničavaju odlazak ljudi iz Republike Srpske.

      • RE Miljan

        Kakve CRNE investicije?! Nije ti ovo fabrika legendo… Booonjoooluuukooo ima pokrivenost uvoza izvozom 35%, samo PIJE KRV ostatku Republike Srpske, a kroz nove zgrade se samo peru narko pare i dodaje višak uhljeba u “prestonici”, tj. KRPELJ KONSTNATNO RASTE

        • Saša

          Beton, beton, samo beton…. Ja bi samo porušio barake, i pustio travu i drveče da samo raste. Čisto da se vidi da se može napraviti park bez desetak miliona maraka