Capital.ba

Parkiranje na Staroj autobuskoj stanici će naplaćivati “Bewo Real Estate”

25.10.2023. / 11:58

BANJALUKA – Na dnevni red Skupštine grada Banjaluka naknadno je ubačena odluka koja bi trebala omogućiti novom vlasniku parkinga Stare autobuske stanice da naplaćuje parkiranje. Ukoliko ova odluka dobije saglasnost Skupštine grada posao naplate parkiranja na lokaciji u strogom centru grada sa 243 parking mjesta biće povjeren firmi “Bewo Real Estate”.

parking

FOTO: Capital

U odluci je navedeno da se parking nalazi u drugoj tarifnoj zoni, te da će se ugovor zaključiti u  skladu sa uslovima propisanim Odlukom o javnim parkiralištima i garažama na teritoriji grada Banjaluka.

U obrazloženju odluke je navedeno da se “Bewo Real Estate” 20. oktobra obratio Gradu Banjaluka sa inicijativom za dodjelu naplate parkiranja na ovoj lokaciji. Interesantno je da je tog istog datuma parking na Staroj autobuskoj stanici uz pomoć policije i sudskih izvršitelja, predat u ruke “Autoprevozu”, koji je tu istu lokaciju prije deset  godina prodao kompaniji “Bewo Real Estate”.

U obrazloženju je precizirano da je nadležno Odjeljenje za saobraćaj i puteve analiziralo inicijativu te da su utvrdili da postoji javni interes za povjeravanje komunalnih poslova podnosiocu inicijіative za parkiralište na Staroj autobuskoj stanici.

“Odlukom o javnim parkiralištima i garažama na teritoriji grada Banjaluka propisano je da naknada za ustupljeno pravo obavljanja komunalnih poslova iznosi 0,20 KM po jednom parking mjestu dnevno, ukoliko se parkiralište nalazi u drugoj zoni”, precizirano je u obrazloženju odluke.

Navedeno je da je, s obzirom na to da Grad Banjaluka ne upravlja tom lokacijom, važno da se što prije riješi ovo pitanje kao bi centar grada imao dovoljan broj parking mjesta.

“Budući  da je odredbama Odluke o javnim parkiralištima i garažama na teritoriji grada Banjaluka, predviđena mogućnost da se komunalna djelatnost upravljanja javnim prostorima za parkiranje vozila, povjeri privrednom društvu ili drugom pravnom licu koje ima u vlasništvu posebna parkirališta, smatramo da je odmah neophodno navedeno parkiralište u privatnom vlasništvu staviti u funkciju gdje će i Grad Banjaluka zadržati dio prihoda od dnevnih karti, a građanima se pružiti mogućnost parkiranja u samom centru Grada, iz kojih razloga je predloženo kao u dispozitivu ove odluke”, precizirano je u obrazloženju odluke koju će razmatrati odbornici.

Upućeni u dešavanja oko problema sa parkingom Stare autobuski stanice poručuju  da predložena odluka teško može da ispuni  važeće propise, na koje se poziva Grad.  Kažu da je upitno da li su i kako su zainteresovani za ovaj posao uspjeli u kratkom roku obezbijediti svu potrebnu dokumentaciju.

“U članu 6. Odluke o javnim parkiralištima i garažama je navedeno da ako nadležno odjeljenje ocijeni da postoji javni interes neophodno je da se izradi studija opravdanosti povjeravanja komunalnih poslova od strane ovlaštenog pravnog lica u skladu sa posebnim propisima. Postavlja se pitanje kako se u tome uspjelo ako je parking na Staroj autobuskoj stanici tek od 20. oktobra u rukama novog vlasnika”, rekao je sagovornik CAPITAL-a i dodao da je upitno kako je u tako kratkom roku obezbijeđena ostala dokumentacija te dozvole.

Parking Stare autobuske  stanice je godinama bio predmet sudskih sporova između grada Banjaluka i preduzeća Autoprevoz. Oni su završeni u korist ovog preduzeća koje je preuzeo u posjed tu lokaciju 20. oktobra. Dok su trajali ti sporovi “Autoprevoz”, je dio prostora stare Stanice prodao preduzeću “Bewo real estate” 2013. godine.

CAPITAL: Vesna Popović

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Parkiranje na Staroj autobuskoj stanici će naplaćivati “Bewo Real Estate”

    1. Pjetro

      MarkoM čitam ovaj tvoj demant prethodnika.Čovjek je prije svega rekao da je čuo šta se priča,da nema dokaze.Tvoj demanti isto potvrđuje da je Bewo vlasnik zemljišta.Koliko sam razumio ovo je bilo prije promjene vlasništva nad Bewom.Kao ni prethodnik ni ja nemam nikakve dokaze samo je tačno da je Bewo vlasnik zemljišta.Tako da je djelomično tačan i tvoj demanti u ovom dijelu ko je vlanik Bewa a zemljište je vlasništvo Bewa.Zato i čovjek govori da je čuo a ne da zna sve.

    2. Ivošević željko

      Navedeno u kom sam samo čuo,nemam dokaze!

    3. Ivošević željko

      Nikakav,Kaja
      Vlasnik zemljišta je Bewo.Vlasnik firme Bewo je sin pokojnog Čede Savića,direktora Zavoda za izgradnju koji je i ukrao i uništio Ugovor o zađjeni Grada i Autoprevoza.Kopija Ugovora postoji ali Sud po kopiji ne može donijeti presudu.To je sva istina,lopovi Čedo Savić,Autoprevoz i sin Čede Savića.Savić je inače bio komercijalista u Fruktoni,koji je na volšeban način postao direktor Glasa pa Zavoda.Znam i na koji volšeban način ali ne bih govorio jer bih tu još uvukao neke ljude koji su svjesno a neki i nesvjesno to pomogli.

    4. Realno

      Sta onda sprecava i druge vlasnike parkinga u gradu da naplacuju svoj parking>?

    5. Lenka

      Zar nije trenutno taj parking besplatan?

    6. Nikola

      Kakav Bewo i naplata. Kaja kupio prosle godine sa firmom Aktiva invest parcele stare autobuske stanice. Samo simptomaticno je da niko ne smije
      javno pisati ko je vlasnik parcela i ko planira graditi. Ni opozicioni ni pozicioni mediji