Capital.ba

Znatne uštede angažovanjem radnika na određeno

14.04.2013. / 20:12

poreska-uprava-rsBANJALUKA,  Poreska uprava Republike Srpske je u protekle dvije godine angažovanjem radnika na određeno vrijeme ostvarila uštede od skoro milion KM.Povodom primjedbi Glavne službe za reviziju javnog sektora Republike Srpske, iz Poreske uprave su pojasnili da su radnici angažovani na određeno vrijeme zbog potrebe da se posao obavi planiranom dinamikom, pošto je 69 radnika otišlo u penziju.

“Zbog odluke Vlade Republike Srpske o zabrani prijema radnika uputili smo zahtjev Vladi da nam odobri raspisivanje konkursa za prijem radnika na neodređeno vrijeme i još čekamo odgovor”, navodi se u reagovanju Poreske uprave Republike Srpske koje je dostavljeno Srni.

Iz Uprave su pojasnili da su bili prinuđeni u prošloj godini da angažuju inkasante za podjelu računa poreza na nepokretnosti, navodeći da je tako ušteđeno 840.000 KM, jer je angažovanje inkasanata koštalo samo 360.000 KM, dok je ponuda “Pošta Srpske” bila 1.200.000 KM.

Za revizore je bila problematična i isplata stimulacije za šest radnika iz Sektora za informacione tehnologije, a prema mišljenju Poreske uprave, u toj isplati nije ništa sporno, jer se uklapa u budžet ove uprave, uz ostvarene uštede od 112.000 KM.

“Navedeni radnici su radili procjenu imovine i softver za primjenu Zakona o nepokretnostima u periodu od januara do jula prošle godine isključivo poslije radnog vremena i u toku vikenda i praznika”, navode iz Poreske uprave.

Iz Poreske uprave Republike Srpske su istakli da je sa stručnjacima iz USAID-a ranije bilo dogovoreno da urade te poslove, ali da su oni u posljednjem trenutku odustali, čime su Poresku upravu doveli “pred svršen čin”.

Osvrćući se na primjedbu ravizora na nabavku Integrisanog informacionog sistema, iz Poreske uprave su pojasnili da je taj posao rađen na osnovu odluke Vlade Republike Srpske iz 2007. godine.

“Vlada Srpske je već tada prepoznala da Poreska uprava neće moći efikasno funkcionisati bez ovog sistema s obzirom na reforme u direktnim porezima, kroz koje je Uprava dobila fiskalizaciju, kontrolu i naplatu doprinosa i Zakon o nepokretnostima. Finansiranje ove nabavke predviđeno je iz sredstava prinudne naplate, tako da su sredstva skupljena na tom računu kako bi se nabavka mogla realizovati”, ističu iz Poreske uprave.

Iz Uprave napominju da je Ministarstvo finansija Republike Srpske uradilo metodologiju nabavke Integrisanog informacionog sistema, kojom je definisan postupak javne nabavke sa ograničenim postupkom sa pretkvalifikacijom kroz dva LOT-a, a što je tipično za nabavku intelektualnih usluga kako je navedeno u Zakonu o javnim nabavkama BiH.

Poreska uprava ističe da na ovu, na osnovu zakona provedenu, javnu nabavku nije bilo žalbi, te da je njome postignuta ušteda od 2,6 miliona KM.

Prema mišljenju Glavne službe za reviziju, finansijski izvještaj Poreska uprave istinito i objektivno prikazuje finansijsko stanje imovine i obaveza na dan 31. decembar 2012. godine i izvršenje budžeta za tu godinu.  Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!