Capital.ba

Uslovi za brendiranje proizvoda nisu jednostavni

10.11.2010. / 10:56

BANJALUKA, Ministar trgovine i turizma Republike Srpske /RS/ Predrag Gluhaković izjavio je danas da nisu jednostavni uslovi brendiranja proizvoda i da treba dosta raditi na zaštiti proizvoda.

“Najbolji barometar za kvalitet proizvoda su potrošači kao i izbirljivo tržište u svijetu koje traži brendirane proizvode, dok mi još uvijek tražimo što jeftiniji proizvod”, rekao je Gluhaković novinarima u Banjaluci tokom konferencije pod nazivom “Marketing u trgovini, brendiranje proizvoda i usluga”.

Gluhaković je istakao da je ova konferencija jedna od aktivnosti usvojene strategije razvoja trgovine, napominjući da je potrebno mnogo toga da se uradi, jer stvaranje brenda ne predstavlja samo nabavku robe i njenu preradu.

On je istakao da je potrebno što prije raditi i na zaštiti proizvoda, kako drugi ne bi preuzimali domaće proizvode, navodeći primjer Slovenije koja je šljivovicu i ćevape proglasila kao svoje proizvode, jer oni nisu bili zaštićeni u RS.

Gluhaković je naveo da se mora učiniti sve da bi već prepoznatljivi domaći proizvodi postali brend, kao što je sir trapist, pivo, voda “Vitinka”, proizvodi “Vitaminke”.

Prema njegovim riječima, bitno je i osposobiti laboratorije za kontrolu kvaliteta, kako bi mogle izdavati adekvatne serifikate, ali i da postupke brendiranja proizvoda prati i adekvatna zakonska regulativa.

“Moramo napraviti razliku šta su to robne i trgovačke marke, da to nije isto što i bred proizvoda i važno je da čujemo od proizvođača sa kojim problemima se suočavaju”, dodao je Gluhaković.

Žarko Mikić, direktor banjalučke “Vitaminke”, renomiranog proizvođača prehrambenih proizvoda, izjavio je da se ovo preduzeće, “koje je već samo po sebi brend”, trudi da zadrži svoj tradicionalni kvalitet po kojem je odavno prepoznatljivo.

“Očigledno je da više nije dovoljno da imate tradiciju i kvalitet, već da treba voditi računa i o zahtjevima savremenog kupca, o dizajnu, pakovanju, o znaku i logotipu proizvoda. Za te poslove sada angažujemo agencije, jer nema dovoljno stručnjaka za tu oblast i pokušavamo da razvijemo vlastitu službu koje će se baviti tim aktivnostima”, dodao je Mikić.

On je naveo da “Vitaminka” ulaže značajna sredstva da zadrži vrlo visok nivo kvaliteta, ali da se prilagođava kupovnoj moći proizvođača, te da je u okviru toga razvila i posebne programe svojih proizvoda, a da zadržava ono po čemu je ovo preduzeće prepoznatljivo.

On je naveo da “Vitaminkin” ajvar već ima mjesto u evropskim trgovačkim lancima, a naveo je i pekmeze pravljene po tradicionalnoj metodi, te sokove.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!