Capital.ba

Tematski turizam sve popularniji

29.03.2014. / 7:15

seoski turizamBEOGRAD, U uslovima globalizacije, anonimnosti i standardizovanosti masovnog turizma, ponuda sve manje odražava lokalne karakteristike i kolorit turističkog odredišta, ocijenio je juče direktor Visoke turističke škole Milan Skakun, otvarajući Druge Beogradske međunarodne turističke konferencije-BITCO 2014.

On je dodao da je sa druge strane, sve više potrošača koji traže nestandardne atrakcije ili aktivnosti, intimniju i lokalno specifičnu atmosferu ili posebno dizajniran uslužni ambijent.

“Turisti postmodernog doba očekuju spektar raznovrsnih doživljaja – zabavnih, avanturističkih i obrazovnih, gdje njihova individualnost i lične naklonosti dolaze do punog izražaja. Zato su tematski oblici turizma sve popularniji,“ naveo je Skakun.

Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović je podsjetio da posljednjih godina turizam u Beogradu, koji čini 60 odsto onog u Srbiji, raste po prosječnoj stopi od 15-20 odsto.

Profesor sa Univerziteta u Lankširu (Velika Britanija) Ričard Šarpli je govorio o takozvanom “mračnom turizmu,” iznijevši rezultate istraživanja u Muzeju genocida u Kigaliju, glavnom gradu Ruande, zemlje, u kojoj su prije 20 godina naoružane grupe iz većinskog plemena Hutu, počinile genocid nad pripadnicima manjinskih stanovnika Tutsi.

Profesor Dimitrios Buhalis, direktor istraživačkog centra na Univerzitetu u Burnmautu (Velika Britanija) poručio je da su visoke tehnologije izvele revoluciju u industriji turizma, a to će ubuduće činiti još više.

Profesor i šef katedre za turizam na Univerzitetu u Sariju (Velika Britanija) Džon Trajb je ukazao da je turizam postao veoma važan vid svakodnevnog života, bilo da se radi o onima koji odlaze na odredišta širom svijeta, ali onima koji žive od turizma.

Na konferenciji je prijavljeno 65 radova iz oblasti tematskog turizma iz 17 zemlja, uključujući i Srbiju, a među učesnicima je i veliki broj značajnih stučnjaka iz zemlje i inostranstva.

Prema predviđanjima Svjetske turističke agencije UN (UNWTO), putovanja čiji je cilj ostvarenje nekog specifičnog interesovanja, bilo da se radi o hobiju, sportskoj aktivnosti, zanimanju za određenu temu ili vrstu atrakcije, bilježiće ubrzani rast u narednom periodu.

Zbog toga, kako ističu u Visokoj turistickcoh školi, jačanju i nacionalne i transnacionalne ponude u oblasti tematskog turizma mora biti posvećena pažnja i u akademskim istraživanjima. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!