Capital.ba

Sporovi usporili prodaju Opela

17.10.2009. / 8:24

opel1BERLIN, MADRID – Njemačka i Evropska komsija još rade na sporazumu koji bi konzorcijumu predvođenom kanadskim proizvođačem auto-dijelova “Magna” omogućio potpisivanje ugovora o preuzimanju kontrole nad evropskim proizvođačem automobila “Opelom” od američkog “General Motorsa”, izjavio je njemački ministar privrede Karl Teodor cu Gutenberg.
On je kazao da su pregovori s Briselom konstruktivni, ali da je ostalo još otvorenih pitanja koja se moraju riješiti prije nego što “Magna” potpiše sporazum s “Opelovom” matičnom kompanijom “General Motors”.
“Možemo potpisati sporazum samo kada dogovor bude postignut”, kazao je Cu Gutenberg, koji, međutim, nije naveo kada se očekuje da pregovori budu završeni.
Iako je ranije najavljivano za četvrtak, potpisivanje ugovora između “General Motorsa” i “Magne” je odgođeno do postizanja dogovora s Evropskom komisijom, ali i sindikatima, koji strahuju od budućih otkaza u “Opelu”.
Izvori u Njemačkoj bliski pregovorima odbacili su sumnje da ugiovor neće biti potpisan dodajući da će formalna dokumenta o prodaji biti usaglašena do početka sljedeće sedmice.
“General Motors” je ranije postigao sporazum o prodaji 55 procenata “Opela” konzorcijumu “Magne” i ruske državne banke Sberbank, ali je preostalo da ugovor bude zvanično potpisan. Prema tom sporazumu oko 50.000 zaposlenih u njemačkoj kompaniji dobilo bi deset odsto vlasništva u novoj firmi, dok bi “General Motors” zadržao 35 procenata.
Osim pregovora njemačkih vlasti s Evropskom komisijom jedno od najspornijih pitanja je dogovor sa sindikatom u Španiji o budućnosti fabrike u blizini Saragose. “Magna” želi da ukine oko 1.300 od 7.000 radnih mjesta u “Opelovoj” španskoj fabrici i da dio proizvodnje preseli u Njemačku, što je naišlo na žestok otpor španskih sidikata. Prvi prijedlog “Magne” bio je da zatvori oko 10.500 radnih mjesta u evropskim pogonima “Opela”.
Pregovori “General Motorsa”, Vlade Njemačke i sindikata o prodaji “Opela” traju već nedjeljama, ali najvažniji detalji o finansiranju čitavog posla, uključujući i 4,5 milijardi dolara evra obećane njemačke državne pomoći, još nisu riješeni. Sindikati evropskih fabika “Opela” u Španiji, Velikoj Britaniji, Belgiji i Poljskoj zatražili su da Evropska komisija preispita namjeru njemačke vlade da novcem iz državne kase podrži dogovor, pošto je procijenjeno da bi se time u nepovoljniji položaj doveli zaposleni u pogonima van Njemačke.
U Londonu je objavljeno da je Ujedinjeni britanski sindikat postigao dogovor sa budućim vlasnikom “Opela” kojim se garantuje budućnost njegove poslovnice “Vauxhall” i njegovih 5.500 radnika. U zamjenu za garancije da radnici u pogonima u Velikoj Britaniji neće dobiti otkaze, sindikati su se složili sa serijom mjera za kresanje troškova, uključujući i zamrzavanje plata na dvije godine i program za dobrovoljni odlazak u penziju. I sindikati u Belgiji pristali su na uštedu troškova od 20,2 miliona evra u fabrici u Antverpenu, ako “Magna” obeća da rad u tom pogonu, koji je bio na spisku za zatvaranje, neće biti obustavljen.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!