Capital.ba

Kupci u Srbiji više brinu o cijeni nego o deklaraciji

01.02.2013. / 7:30

kupovinaBEOGRAD, Potrošači u Srbiji najčešće kupuju u supermarketima i prodavnicama, vodeći računa o cijenama, a samo ponekad čitaju deklaraciju, ili to uopšte ne čine, rezultati su istraživanja o navikama potrošača koje je sprovela Asocijacija potrošača Srbije (APOS).

Istraživanjem su obuhvaćeni stanovnici šest gradova Srbije- Novog Sada, Niša, Požarevca, Bora, Vršca i Šapca, sa ciljem da se odredi nivo ekološke svijesti prosječnog potrošača.

Da su ekološko svjesni, smatra 42 odsto ispitanika, a u nekoj od ekoloških kampanja učestvovalo je svega 33 odsto.

Od 31 kompanije pozvane da odgovore na pitanja o odnosu prema životnoj sredini, APOS- u su se odazvale svega tri.

Da proizvod mora da ima deklaraciju, zna 68 odsto kupaca, ali nemaju dovoljno informacija o proizvodima od recikliranog materijala, kao i da na ambalaži takvog proizvoda treba da bude utisnut odgovarajući znak.

Istraživanje je pokažalo da potrošač više vjeruje preporuci poznanika ili prijatelja nego reklami.

U Srbiji se najčešće kupuje na akcijskim sniženjima, dok kupovina putem interneta još nije zaživjela u većoj mjeri.

Kupci se najčešće informišu preko televizije, radija i interneta, a samo mali broj je čuo za specijalizovane časopise za potrošače.

Zainteresovanost potrošača za kupovinu automobila je u porastu, takođe pokazuje istraživanje APOS-a. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!