Capital.ba

Društvene mreže u EU najviše koriste Danci

20.03.2024. / 16:30

BRISEL – Društvene mreže posljednjih godina imaju sve veći uticaj na naš svakodnevni život. Ljudi koji učestvuju u kreiranju korisničkog profila, postavljanju poruka ili drugim akcijama na mrežama kao što su Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok, su u prosjeku činili 59 odsto populacije Evropske unije.

FOTO: Pexels/Alok Sharma

Kada je riječ o procentu pojedinaca iz EU koji su učestvovali na društvenim mrežama, Danska je zemlja koja je prijavila najveći udIo sa 91 odsto, a slJede Kipar (83 odsto) i Mađarska (81 odsto).

Najmanje procentualno učešće na društvenim mrežama imale su Francuska (44 procenta), Njemačka (49 odsto) i Italija (53 odsto).

Najniži udio u korišćenju društvenih mreža u EU uglavnom u Francuskoj i Njemačkoj.

U 224 od 273 regiona EU, učešće na društvenim mrežama je bilo iznad 50 procenata. Najveći udio registrovan je u šest danskih regiona: Midtjilland (93 odsto), Hovedstaden (region glavnog grada) (92 odsto), Siddanmark (90 odsto), Nordjilland i Sjælland (oba 89 odsto).

Drugi regioni EU takođe su prijavili visok udio korišćenja interneta za društvene medije, kao što su tri mađarska regiona Budimpešta (86 odsto), Kozep-Magiarorszag (85 odsto), Pešta (84 procenta), kao i Flevoland (84 odsto) u Holandiji.

Najniži udio u korišćenju društvenih mreža u EU podjednako i ispod 40 odsto zabilježeni su uglavnom u Francuskoj i Njemačkoj.

U Francuskoj su to bili Gvajana (22 odsto), Martinik (29 odsto), Gvadalup (30 procenata), Bretanja (38 odsto), Gornja Normandija (39 odsto) i Burgonja (40 odsto).

U Njemačkoj su to bili regioni Sachsen-Anhalt (35 odsto), Brandenburg (36 odsto), Thuringen (38 odsto) i Mecklenburg-Vorpommern (40 odsto).

Kada je riječ o Srbiji podaci agencije Pioniri iz 2022. godine pokazuju da je procenat korisnika interneta koji su prisutni na društvenim mrežama, godinama iznad 90 odsto. Iako im stariji od 55 i dalje pomalo odolijevaju, najveći rast ostvaren je upravo među ovom uzrasnom grupom (55-64 godina).

Viber i SMS omiljena su sredstva komunikacije u Srbiji. Ipak, detaljnija analiza rezultata po uzrasnim grupama otkriva da se ovih “tradicionalnih” vidova dopisivanja drže stariji korisnici, dok njihova upotreba kod mlađih opada i to u korist komunikacije na Instagramu, WhatsApp-u, Telegramu, a sve više i na Discordu.

Prema podacima istog istraživanja u Srbiji korisnici društvenih mreža provode između jednog i tri sata dnevno na ovim socijalnim platformama.

Najveći procenat ispitanika ima utisak da Facebook-u, Instagramu i TikTok-u posveti po najviše pola sata dnevno. Ono što je interesantno je da oni koji imaju između 18 i 24 godine, značajno češće nego ostali ispitanici, izveštavaju da ne koriste Facebook svakog dana. Biznis.rs

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!