Capital.ba

Banke različito naplaćuju iste usluge

26.07.2011. / 8:40

BANJALUKA,  Cijene osnovnih usluga u bankama, kao što su mjesečno održavanje računa, nadoknade za internet bankarstvo i SMS usluge, te zatvaranje računa, kao i paket usluge razlikuju se u bankama, te na ove parametre stanovnici RS treba da obrate pažnju prilikom otvaranja računa u banci, savjetuju analitičari.

U pojedinim bankama, kao što su Komercijalna i Unikredit, zatvaranje tekućeg računa košta deset KM, dok se u Hipo Alpe Adrija banci i Rajfajzen banci ova usluga uopšte ne naplaćuje. U Balkan Investment banci isti zahtjev se naplaćuje čak 15 KM.
Cijene mjesečnog održavanja tekućeg računa sa debitnom karticom takođe se razlikuju u bankama i kreću se od 1,50 KM do 2,20 KM. U pojedinim bankama mjesečna nadoknada za održavanje tekućeg računa se uopšte ne naplaćuje, ako se preko računa nisu vršile transakcije.
I cijene internet bankarstva i SMS usluga o izvršenim uplatama i isplatama se razlikuju od banke do banke, te se mjesečna nadoknade za ove dvije usluge zajedno, klijentima u Hipo banci naplaćuje dvije marke, dok u većini drugih banaka ove usluge koštaju i do šest maraka.
Pored osnovnih usluga, koje klijenti najčešće koriste, tu su i dodatni paket računi, koji nude niz povoljnosti, a za čiju upotrebu se mjesečna nadoknada u bankama plaća i do deset KM, u zavisnosti od vrste paket računa.
Ukoliko se klijent odluči da ugasi bilo koji od ovih paket računa, to ga uglavnom košta deset KM, dok je za klijente Unikredit banke ova usluga duplo skuplja, te košta 20 KM.
Analitičari srpskog finansijskog portala “Kamatica” su istakli da, iako stanovnici najčešće koriste samo osnovne opcije, odnosno debitnu karticu i SMS obavještenje, nerijetko biraju i plaćaju skuplji paket koji nudi brojne, neiskorišćene opcije.
– Prije otvaranja tekućeg računa trebalo bi prvo provjeriti koje opcije i usluge nude pojedini paketi, te procijeniti šta je od ponuđenih usluga zaista potrebno. Naknadno, ako je klijentu dodatni bankarski proizvod neophodan, može ga aktivirati. Važno je ne žuriti i ne aktivirati odmah sve proizvode koji se mogu dobiti uz otvaranje tekućeg računa – naveli su analitičari.
Bankomati
Prilikom otvaranja tekućeg računa analitičari savjetuju da svakako treba imati u vidu i to da banka gdje se otvara tekući račun treba da ima bar jednu filijalu i bankomat koji su u blizini, da bi lakše, odnosno u svakom trenutku stanovnici mogli pristupiti svom računu, jer se svako podizanje novca na šalteru ili bankomatu druge banke naplaćuje.      Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Banke različito naplaćuju iste usluge

    1. lemi

      sto bi ga zatvarao? neaktivne racune banke same gase. citas li post br. 2?
      moja teza je, ipak, da su klijenti maloumni, sto se potvrdjuje u praksi svaki dan.

    2. klijent

      I u raiffaisen banci se zatvaranje racuna naplacuje 10 KM. Na moju konstataciju da je to otimanje para sluzbenica je samo rekla pa da.
      Nisu oni ti koji nas trebaju stititi, ali eto cuh i da ima neka regulatorna agencija za bankarstvo cccccc

    3. rakovic

      Odoh ja u Raiffeisen da zatvorim račun, pa neću potrošiti ništa. :)

    4. sudija

      “…jer se SVAKO podizanje novca na šalteru ……… naplaćuje.” ????
      baš svako(??), ili se pisac teksta malo zanio..
      ako je odgovor ipak nešto drugačiji, autor je bez potrebe diskreditovan, u očima mojim..
      i u najprostijoj “analizi” potkrade se površnost, i žurba..mis'im žurba..
      Naš Čovjek, i ne čudi..
      vjerovatno nije zadovoljan uslovima rada, i mogućnostima za napredovanje..hehe

    5. Milan

      Zatvaranje računa je besplatno, tj. automatsko, ako sačekate godinu dana od poslednje transakcije.

    6. Klijent

      Iako, većina banaka kod kojih plaćate, ako je račun za koga plaćate otvoren kod te banke gdje vršite plaćanje, Hypo banka npr. za uplatu RTV takse naplaćuje uslugu.