Capital.ba

Za plate opštinarima i do četvrtine budžeta

21.10.2009. / 7:50

birokratijaSARAJEVO, Uprkos značajnoj međunarodnoj finansijskoj i tehničkoj pomoći, implementiranoj posljednjih godina, te, u izvjesnoj mjeri, poboljšanim upravnim procedurama, opštine i gradovi u BiH ne pružaju dovoljno osnova za nezavisno praćenje i vrednovanje rada vlasti tokom, ili nakon mandata.

Manjak potrebnih informacija, preciznih parametara i sistematskog praćenja promjena tokom mandatnog perioda, uz lošu informisanost građana o radu lokalnih vlasti, onemogućava realnu procjenu stvarne uspješnosti rada bilo kojeg načelnika opštine, jedan je od zaključaka izvještaja CCI-a o stanju kvaliteta života građana u općinama BiH, u segmentima u kojima potpunu ili djelimičnu nadležnost ima lokalna uprava.

Izvještajima je obuhvaćeno 11 općina i gradova i to: Tuzla, Novo Sarajevo, Mostar, Doboj, Pale, Foča, Trebinje, Siroki Brijeg, Livno, Bijeljina i Zenica, a izvještaji za preostale tri opštine/grada obuhvaćene Projektom, Banja Luka, Bihać i Travnik, bit će objavljeni naknadno, saopšteno je na pres-konferenciji Centara civilnih inicijativa (CCI) u Sarajevu.

“Iako je, kao posljedica finansijske krize, punjenje opštinskih budžeta u 2009. godini manje, u prosjeku, za oko 30 posto, i dalje se ne čini ništa na smanjenju javne administracije. I dalje smo po broju uposlenih činovnika u lokalnoj upravi daleko i od susjeda, a pogotovo od standarda Evropske unije”, kazao je Siniša Bencun, menadžer projekta CCI-a.

“Dok je standard kojem teže neke zemlje u okruženju 1-1,5 promil u odnosu na broj stanovnika, ili dok u Sloveniji lokalne zajednice imaju otprilike dva činovnika na 1.000 stanovnika, u Mostaru, Bihaću i Trebinju taj odnos je mnogo lošiji, i iznosi čak pet zaposlenih u lokalnoj administraciji na 1.000 stanovnika, pri čemu to, da bi apsurd bio veći, ne osigurava bolji kvalitet usluga koji administracija pruža građanima. Glomaznost administrativnog aparata je sveprisutna, a upravo za plate i naknade uposlenih u nekim opštinama izdvaja se i do četvrtine lokalnih budžeta”, kazao je Bencun.

Izdvajanja za odborničke naknade variraju od 200 pa čak do 1.225 KM, koliko mjesečno dobijaju odbornici u Doboju. Iako se slabije punjenje budžeta osjetilo već početkom godine, opštine su rebalanse budžeta počele donositi tek sredinom godine u Republici Srpskoj, a u FBiH tek u septembru.

Kvalitet i cijena komunalnih usluga drastično varira u pojedinim opštinama. Cijena vode po m3 varira od 0,40 do 1,24 KM, a cijena grijanja od 1,52 do 2,70 KM.

Posebno se izdvaja Grad Mostar, u kojem vlast ima novca za održavanja preglomaznog administrativnog aparata, a dozvoljava da u 21. vijeku grad ostaje bez jedne od najstarijih kulturnih institucija u Hercegovini – Narodnog pozorišta Mostar.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Za plate opštinarima i do četvrtine budžeta

    1. airzugas

      balkanski mentalitet, da pokrenu privredu imali bi vise para i za administraciju