Capital.ba

U Rusiji prodano upola manje zlatnog nakita

12.10.2015. / 7:20

zlatni nakitMOSKVA, Ruski juveliri su ove godine prodali upola manje zlatnog nakita nego prošle zbog pada tražnje, dok je srebrnih narukvica prodato 30 odsto manje.

 

Juvelirska grana se ne osjeća sigurno na domaćem tržištu, jer stanovništvo ima manje novca koje bi moglo da potroši na ukrašavanje, piše Rosijskaja gazeta.
Ipak, Rusija ostaje pri svjetskom vrhu po kvalitetu zlatnog i srebrnog nakita, rekao je na 3. Međunarodnom juvelirskom forumu predsjednik savjeta Cehovnog udruženja juvelira Gagik Gevorkjan.
Problem je, međutim, u tome što ruski brendovi u inostranstvu nisu tako poznati kako bi trebalo, dodao je on.

Treba da se radi na imidžu i najbolje je da se stvore mali klasteri u zemlji, predložio je potpredsjednik Trgovinsko-industrijske komore Aleksandar Ribakov. Prvenstveno u Moskvi, Sankt Peterburgu, Kostromu i Jekaterinburgu gdje se proizvodi najviše nakita.

Predstavnica Evroazijske ekonomske komisije za carinsko-tarifno regulisanje Dina Akpanbajeva smatra da udruživanjem najjačih može da se ide ide dalje.

Ako zemlje koje čine Evroazijski ekonomski savez (Rusija, Belorusija, Kazahstan, Jermenija i Kirgistan) osnuju Međunarodnu juvelirsku komoru, to bi pomoglo sektoru da se lakše izbori s krizom povjerenja potrošača.

Danas juvelirski proizvodi ne uživaju takvu popularnost među stanovništvom, kao što je to bilo 20-30 godina ranije.

Nakit se kupovao kao vid štednje, ali sada je za većinu nedostupan luksuz, i sa tim su se zlatari pomirili. Kriza je ne samo u oblasti proizvodnje, majstora zlatara i juvelira je sve manje i većina njih je pred penzijom, a mladi se u taj sektor privlače nagradama i konkursima.

Kriza je činjenica i ovo vrijeme nije samo teško, nego je i interesantno, složili su se stručnjaci. Na primjer, pada interesovanje za skup nakit, kao što su brilijanti, iako se njihova vrijednost u posljednje vrijeme praktično nije promjenila.

Ljudi jednostavno ne znaju zašto su im privlačne takve stvari i često kupac ulazi u zlataru iako ne zna šta i zbog čega treba da kupi. Zaključak je da s klijentima treba raditi.

Ko je on? Sadašnji kupac zlatnih narukvica, srebrnog prstenja i ogrlica s dragim kamenjem? Oksana Senatorova, izdavač magazina Navigator trgovine nakitom, uvjerena je da su to stanovnici milionskih gradova od 35 do 48 godina i stariji. Njima je potreban nakit da sa njim izađu pred svijet i pokažu da pripadaju određenoj grupi ljudi.

Kod onih koji su rođeni i odrasli u Sovjetskom Savezu razvijen je poseban sistem vrijednosti i navika. Među njima su poštovanje prema stvarima, talas kupovine u momentu davanja bonusa i plata, odnos prema uvoznoj robi kao kvalitetnijoj, a u isto vrijeme nostalgija za sovjetskim brendovima. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!