Capital.ba

Troškovi proizvodnje hibrida manji za dvije trećine

18.10.2008. / 8:40

TOKIO, Japanske kompanije “Tojota”(Toyota) i “Honda” mogle bi da za 67 odsto smanje troškove proizvodnje hibridnih sistema u narednih desetak godina, zahvaljujući povećanim isporukama takvih automobila, a u tome mogu da ih prate i ostali proizvođači, procijenila je agencija banke “Dži-Pi Moragan Čejs.”
 Hibridni sistem za pokretanje kola na benzin i struju prosječno će koštati u 2018. godini 1.919 dolara, u poređenju sa procjenama od 5.869 dolara tokom ove godine. Banka takođe računa da će do 2018. godine globalno tržište hibridnih kola premašiti 9,6 miliona i da će biti 16 puta veće nego sada.
 Prodaja hibridnih kola rašće po stopi od 10,2 odsto na svjetskom tržištu, prije svega u sjevernoj Americi, a visok rast prodaje u Evropi i Kini može se očekivati poslije 2013. godine, smatra auto-analitičar “J.P. Morgana” Takaki Nakaniši.
 Visoka cijena benzina i pooštravanje standarda o emisiji štetnih gasova snažno će podstaći potražnju za štedljivim i automobilima koji koriste alternativne izvore energije, ističu analitičari.
 Hibridni sistem podrazumeva baterije za vozila, električni motor, kontrolnu jedinicu i druge elektronske komponente.
 Cilj “Tojote” je da više nego udvostruči prodaju hibridnih vozila, na milion kola godišnje u narednoj deceniji. Japanski najveći proizvođač kola planira da uvede hibride sa direktnim punjenjem baterija do 2009. godine, a masovnu proizvodnju električnih automobila početkom 2010.
     “Honda” namjerava da poveća proizvodnju hibridnih vozila devet puta do 2010. godine, na 500.000 jedinica. Kompanija je svoj novi hibridni auto “insajt” upravo predstavila na Sajmu automobila u Parizu i najavila da je njen cilj da taj model prodaje za oko dva miliona jena (19.685 dolara).
 To će biti dosta jeftinije od “Tojotinog” hibrida “Prijus”, trenutno najpopularnijeg hibridnog vozila na svijetu, koji se prodaje po 2,33 miliona jena.
 “Insajt” je prvi od četiri nova ili obnovljena hibrida koje “Honda” planira da izbaci na tržište u narednih desetak godina, u nastojanju da smanji  apsolutni primat “Tojote” u toj klasi automobila.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!