Capital.ba

Tojota treću godinu zaredom broj jedan automobilski brend

21.01.2015. / 13:45

toyotaTOKIO, Japanski proizvođač automobila Tojota prodao je rekordnih 10,23 miliona automobila prošle godine, zahvaljujući čemu je pretekao Dženeral motors (GM) i Folksvagen(VW), i treću godinu zaredom zadržao poziciju najvećeg svjetskog proizvođača automobila.

U 2014. godini, prodaja japanske kompanije je prvi put premašila cifru od 10 miliona vozila poslije 9,98 miliona prodatih vozila 2013. godine. Sa druge strane, prodaja američkog Dženeral motorsa (GM) uvećana je 2,1 odsto na rekordnih 9,92 miliona vozila, uz snažnu prodaju u Sjevernoj Americi i Kini, dok je prodaja njemačkog Folksvagena porasla na rekordnih 10,14 miliona vozila, prenosi agencija Frans pres.

Za ovu godinu, Tojota, međutim, prognozira pad prodaje na 10,15 miliona vozila, usljed manje tražnje na domaćem tržištu.

Iz tog razloga, Tojota bi ove godine mogla zaostati za Folksvagenom, budući da njemačka kompanija dobija zamajac na tržištima u razvoju, zbog čega bi, prvi put u svojoj istoriji, mogla zauzeti vodeću poziciju u globalnoj prodaji automobila.

GM je preko sedam decenija bio najprodavaniji automobilski brend na svijetu, ali mu je 2008. godine tu titulu preotela Tojota, prenose agencije.

U 2011, GM se ponovo vratio na lidersku poziciju kada je Tojotina proizvodnja bila pogođena zemljotresom i cunamijem u sjeveroistočnom dijelu Japana.

Povratak Tojote na tron uslijedio je 2012. godine, i tu se japanski proizvođač zadržao i prošle godine.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!