Capital.ba

Što jednostavinija etiketa, to efikasnija

10.02.2008. / 15:29

LONDON,  Najefikasniji tip etikete na prehrambenim proizvodima, kad je riječ o informisanju potrošača o njihovom sadržaju, je jednostavna naljepnica na prednjoj strani s informacijom o sadržaju proizvoda i organizacije koja je dala odobrenje za njegovu upotrebu, zaključak je istraživanja anglo-holandske kompanije “Unilever”.
  Predmet istraživanja, u kojem  je učestvovalo 2.406 ispitanika iz Velike Britanije, Njemačke, Italije i Holandije, bila je sposobnost potrošača da naprave razliku između zdravih i manje zdravih proizvoda  iste vrste, donoseći zaključak na osnovu osam različitih tipova etiketa, objavljeno je na ruskom Internet sajtu Oilworld.ru.
  “Naši rezultati su pokazali da su potrošači u stanju da izaberu proizvod koji je korisniji po zdravlje kada se informacija o sadržaju hranljivih sastojaka nalazi na prednjoj strani pakovanja. Pritom, u principu, i jednostavne i veoma detaljne etikete imaju podjednak uticaj na potrošača”, navedeno je u saopštenju “Unilevera”.
  Istraživači stoga preporučuju da se na prednjoj strani ističu najosnovnije karakteristike proizvoda, a na zadnjoj detaljnije informacije.
  Evropska komisija je već razradila preporuke za isticanje etiketa na prehrambenim proizvodima sa ciljem smanjenja potrošnje zasićenih masnih kiselina, trans masnoća i šechera. Sem toga, u posljednje vrijeme i sami trgovci predlažu različite oblike etiketa, a u prehrambenoj industriji je u toku žestoka diskusija o tome koji je format etikete najbolji.
  Ispitivanje “Unilevera” je takođe pokazalo da prisustvo simbola neke nacionalne ili međunarodne organizacije iz oblasti zaštite zdravlja na etiketi povećava povjerenje potrošača u određeni proizvod.
  Kompanija je istraživala i kako različiti izgledi etiketa utču na donošenje odluke potrošača o kupovini. Pokazalo se da je potrošačima lakše da izaberu zdrav proizvod ukoliko je oznaka na  etiketi jednostavna i simbolična, na primjer, s koršćenjem zvjezdica za označavanje njihove koristi po zdravlje.
  Istraživači skreću pažnju da raznovrsnost oznaka na etiketama zbunjuje potrošače i snižava efikasnost informativne funkcije etikete. Oni se nadaju da će u Evropskoj uniji, ili u cijelom svijetu, uskoro biti utvrđen jedinstven standard označavanja prehrambenih proizvoda, što će doprineti zdravijem načinu života svih potrošača.
 

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!