Capital.ba

Srpski autobus sa znakom Mercedesa do 13. marta

08.03.2014. / 20:01

ikarbus01_620x0BEOGRAD, Prvi autobus, koji se sa znakom Mercedesa, proizvodi u Ikarbusu, biće završen do 13. marta, a proizvodnja tog autobusa predstavljaće veliku izvoznu šansu Srbije i mogućnost za uposlenje srpskih komponentaša i proizvođača opreme, izjavio je generalni direktor Aleksandar Vićentić.

Prvi potpredsjednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić obići će sutra Fabriku autobusa i specijalnih vozila “Ikarbus”, gdje je u završnoj fazi izrada prototipa autobusa sa “Mercedesovim” znakom, a u njegovoj izradi učestvuje više od 90 firmi iz Srbije.
Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji Ikarbusa i njemačkog automobilskog giganta treba da bude potpisan do kraja marta, što je značajno za Ikarbus, kome je potreban starteški partner.

Novi model IK 112 LE biće prikazan na predstojećem salonu automobila u Beogradu, rekao je Vićentić i naglasio da na tom modelu autobusa Mercedes isporučuje samohodnu šasiju, a Ikarbus radi nadogradnju, a posao je podijeljen pola-pola. Poslije potpisivanja ugovora o saradnji sa Mercedesom, u Ikarbusovoj fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa – gradskih, međugradskih, turističkih i kombi vozila, najavio je Vićentić.

“Uvjereni smo da će saradnja sa jednom tako renomiranom kompanijom, kao što je Mercedes, podići kvalitet naših proizvoda i njihov plasman ne samo u zemlji, nego i u inostranstvu”, naglasio je on.

Vićentić je istakao da već postoji veliko interesovanje za taj model autobusa u zemlji i regionu i da očekuje da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa.
Na novom modelu autobusa u fabrici u Ikarbusu u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, dodao je generalni direktor Ikarbusa.

Tehnički direktor Ikarbusa Petar Baltić objasnio je za Tanjug da je u pitanju “lou entri solo” gradski autobus, odnosno da se radi o kombinaciji niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sjedišta.

Cijena tog autobusa biće od 130.000 do 140.000 evra. Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog. Tanjug

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!