Capital.ba

Srpska za osvjetljenje i nadzor pet tunela daje 11,5 miliona KM

09.04.2021. / 12:58

BANJALUKA – Šest firmi iz BiH i Srbije, nakon višemjesečnih procedura, žalbi, obustava i pokretanja nabavki, potpisalo je ugovor sa „Putevima Republike Srpske“ o uspostavljanju inteligentnih transportnih sistema (ITS). Riječ je o osvjetljenju i „pokrivanju“ kamerama i drugom opremom pet tunela u Srpskoj, što će građane koštati više od 11,5 miliona maraka.

osvjetljenje tunela

Foto: RTRS

Ovaj milionski posao povjeren je kompanijama „Planetsoft“, „Aragosta“ i „Sector security“ iz Banjaluke, te beogradskom „Planetsoftu“, Institutu „Mihajlo Pupin“ i firmi „IMP-Automatika“, koji su takođe iz Beograda.

Uspostavljanje inteligentnih transportnih sistema ustvari podrazumijeva opremanje pet tunela: Ugar (270 m), Čeljigovići (580 m), Kalovita brda (200 m), Stambolčić (980 m) i Čemerno (2.000 m).

Ukupna vrijednost ugovora „Puteva RS“ sa pomenutom grupom ponuđača je 9,89 miliona maraka bez PDV-a. Kada se uračuna porez, opremanje pet tunela će „odnijeti“ 11,58 miliona maraka.

U tunele će biti ugrađeni saobraćajni kontroleri, kamere i softver za detekciju incidentnih situacija, softver za „video stream“, media konvertori za kamere, PTZ kamere, led svjetiljke i lanterne, saobraćajna signalizacija i znakovi, SOS telefoni i prateća oprema za njih.

Nabavka podrazumijeva i projektnu dokumentaciju i pripremne radove za ugradnju opreme. Pripremni radovi podrazumjevaju otklanjanje nedostataka koji su na pojedinim mjestima vidljivi i tiču se: filtracije oborinske vode na diletacionim spojevima, prodora vode na prslinama, oštećenja betona na površini sekundarne obloge i korozije armaturnog sklopa sa smanjenjem zaštitnog sloja betona.

Predviđeno je i proširenje postojećeg softvera za upravljanje tunelima, uvezivanje svih podsistema, linkove od pet tunela do centra za upravljanje saobraćajem u Banjaluci, monitore, PP aparate, crijeva, meteo senzore i stanice, dodatni hardver, dispečerski terminal i sistem za SOS telefone.

Opremanje tunela započeto je još za vrijeme dok je na čelu puteva bio Nenad Nešić. On je prvo, 2019. godine, pokrenuo pilot projekat za opremanje tunela Dragoraj na putnom pravcu Granica RS – Čađavica u RS, o čemu je CAPITAL pisao u tekstu „Nešić na osvjetljenje i nadzor jednog tunela baca milion maraka“.

„On treba da posluži kao pilot projekat, za dalji razvoj sistema nadzora i upravljanja u tunelima, izgrađenim na važnim saobraćajnim pravcima“, naveli su tada, polovinom 2019. godine u „Putevima RS“.

U avgustu prošle godine odlučeno je da se sprovede druga faza uspostavljanja sistema u tunelima kada je i raspisan tender „težak“ više od 11 miliona maraka, za pet tunela.

Zbog uloženih žalbi nabavka je više puta zaustavljana, tenderska dokumentacija mijenjana, da bi se tek u februaru ove godine postupak okončao, nakon čega je ugovor zaključen, a rok da se tuneli opreme je dvije godine.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Srpska za osvjetljenje i nadzor pet tunela daje 11,5 miliona KM

    1. it

      ne kontam it kompanije rade filtraciju oborinskuh voda ?

    2. Dejan

      Tunelom Kalovita brda ima toliko saobracaja da su putevi RS iskljucili struju jer im se ne isplati placati osvdtljenje a sad treba jos para da bacaju na tunele koji su u dobrom stanju ili su nedavno rekonstruisani.

      Zar nije prioritet da se asfaltiraju rupd.

    3. Zgembo

      Tunel Dragoraj prema Ribniku nakon tih sanacija uopste nije osvijetljen

      • Zgembo

        Postavili 50 kamera ispred tunela, vjerovatno i u tunelu, a vozaci preticu i dalje u samom tunelu. Niko nista

      • Zgembo

        I od ovog komentara, osvijetljen! Bravo botovi