Capital.ba

Slatkiši i začini iz RS prave proboj na ino-tržišta

13.08.2012. / 7:20

BANJALUKA, Domaća tjestenina, slatkiši i začini svojim specifičnim osobinama, uprkos snažnoj konkurenciji, u sve većoj mjeri uspijevaju da naprave proboj na strana tržišta.

Iz preduzeća prehrambenog sektora RS nam dolazi sve više informacija da su, pored uspješne brendizacije proizvoda, uspjeli da naprave značajne iskorake van granica zemlje.
Tako je poznati domaći proizvođač tjestenine “Adria MM” uspjela da plasira svoje proizvode na zahtjevno italijansko tržište.
“Svoje proizvode dosta plasiramo na tržišta Hrvatske i Srbije, ali takođe radimo za jednu kompaniju iz Toskane, dok se sezonski proizvodi našeg preduzeća mogu naći i na tržištu SAD”, rekla je Svjetlana Mićić, direktorica “Adria MM”.
Ona je podsjetila da je “Adria MM” porodična kompanija, koja ima tradiciju proizvodnje tjestenine i konditorskih proizvoda dugu 22 godine.
“Na godišnjem nivou prodamo oko 600.000 kilograma tjestenine, dok primat u prodaji u konditorskom programu svakako ima kakao krem, kojeg prodamo oko 90.000 kilograma godišnje”, rekla je Mićićeva.
U kompaniji “Adria MM” istakli su da se, pored tjestenine s jajima i bez njih, te integralne tjestenine različitih oblika, u njihovom asortimanu može naći i konditorski program: puslice različitih ukusa, roleri, čajno pecivo te kakao krem tabla, poznatija pod komercijalnim nazivom adriatik.
Domaćim kupcima u velikoj mjeri sinonimi za šlag pjenu i kečap postaju brendovi bonito i dominus firme “Maldegs Pak” iz Prnjavora.
“Uskoro počinjemo i s proizvodnjom gotovih supa, a za nas je od velikog značaja što krajem ovog mjeseca krećemo s prvim isporukama naših proizvoda za Njemačku”, rekao je Danilo Popović, predstavnik marketinga i prodaje ove prnjavorske firme.
Popović je dodao da najveći dio prodaje proizvoda plasiraju na domaćem tržištu s tendencijom rasta izvoza, te da su pored BiH prisutni u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Sloveniji, Austriji, Švajcarskoj, Švedskoj i Australiji.
Iz firme “Maldegs Pak” podsjetili su da se proizvodnjom prehrambenih proizvoda bave 20 godina, te da u svom asortimanu imaju nekoliko grupa proizvoda, od kojih su najznačajniji: kečap, dodaci jelima, šlag pjene i kreme, pudinzi, čajevi i sladoledni deserti.
Malo kotorvaroško preduzeće “Digesta” već sedam godina proizvodi zdrav keks bez hemije s istoimenim brendom.
“Kada smo započeli proizvodnju, ideja nam je bila da počnemo proizvoditi nešto što se ne radi na tržištu BiH. Započeli smo proizvodnju po originalnoj recepturi i razvili smo program proizvodnje integralnog keksa sa sedam različitih okusa”, rekao je Mićo Radoja, direktor firme “Digesta”.
On je istakao da je “Digesta” prvi i jedini proizvođač keksa za dijabetičare i bezglutenskog keksa u BiH, koji se uspješno prodaje u svim megamarketima širom BiH, te da su odnedavno zabilježili i dosta uspješan start i na tržištu Srbije. Nezavisne novine

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!