ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Sir, med i vino iz BiH putuju u Kinu

Objavljeno u TRGOVINA

BANJALUKA – Tvrdi sir, med i vino prvi su proizvodi koji bi iz BiH mogli biti izvezeni u Kinu, istakao je Mirko Šarović, ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Bosna i Hercegovina je prošle godine s kineskom stranom potpisala sporazum u oblasti veterinarstva, ali sve do poslovnog foruma zemalja srednje i istočne Evrope i Kine, koji je nedavno završen u Dubrovniku, preciznijih informacija o napretku nije bilo.

Nakon sastanka s predstavnicima jedne od najmnogoljudnijih zemalja na svijetu, Šarović je, kako nam je potvrdio, uvjeren kako će problem biti uskoro riješen te kako će se domaćim proizvođačima otvoriti tržište od oko 1,4 milijarde stanovnika.

“Kineska strana se složila da ubrza svoje procedure i da odobri izvoz našim kompanijama. Na sastanku s kineskim premijerom bio je i njihov ministar poljoprivrede”, kazao je Šarović.

Podsjećamo, Kancelarija za veterinarstvo Bosne i Hercegovine uputila je u julu prošle godine zahtjev za odobravanje izvoza proizvoda od mlijeka i meda, za šta je postojao interes domaćih proizvođača.

Nenad Vukoje, direktor Mljekare “Pađeni” iz Bileće, vjeruje kako postoji perspektiva za izvoz, bar kada su tvrdi sirevi u pitanju.

“U pitanju je proizvod koji ima dobru cijenu, koja se kreće između sedam i deset evra po kilogramu, i mogao bi bez problema da podnese transport avionom. Nadam se da će izvoz da zaživi”, kazao je Vukoje.

Faruk Borić, izvršni direktor Centra za promociju i razvoj Inicijative “Pojas i put”, kaže kako BiH od saradnje s Kinom na ovom planu može samo profitirati.

Ipak, upozorava kako je moguće da se pojavi nekoliko problema koji nisu ništa novo kada je riječ o poslovanju s Kinom generalno.

“Prije svega, riječ je o količinama koje možemo izvesti, a one, bilo da je riječ o vinu, medu ili eteričnom ulju na primjer od smilja, mogu u najboljem slučaju zadovoljiti potrebe jednog prosječnog kineskog višemilionskog grada. Drugi problem je nepoznavanje proizvoda iz BiH na kineskom tržištu i tu bi trebalo koristiti postojeće mehanizme za plasman i prezentaciju proizvoda, kao što je 16+1, koji NR Kina favorizira. Treći problem je razjedinjenost privrednih subjekata u datim sektorima. Držim da bi se formiranjem klastera ili zajedničkim nastupom, pa čak i regionalnim uvezivanjem, postigli mnogo bolji rezultati”, ocjenjuje Borić.

I pored svega, on izlazak na kinesko tržište smatra jednim od najznačajnijih uspjeha izvozno orijentisane poljoprivredno-prehrambene industrije.

BiH, inače, s ovim azijskim divom ima veoma loš odnos u spoljnotrgovinskoj razmjeni.

Tako je izvoz prošle godine iznosio nešto manje od 37 miliona maraka, a najveći procenat se odnosi na drvo, namještaj te papir i karton.

Sa druge strane, iz Kine je u BiH uvezeno robe i proizvoda u vrijednosti većoj od pola milijarde maraka. Od toga najviše mašina, plastike i igračaka. Nezavisne novine

Ključne riječi:  , , , , , ,

Komentari |


Komentari (0)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+