Capital.ba

Sin naslijedio oca na čelu Benetona

26.04.2012. / 8:30

TREVIZO, Lučano Beneton, osnivač istoimene modne imperije, postavio je na njeno čelo svog sina Alesandra.

Pred njim je sada zadatak da ponovo digne na noge posrnulu kompaniju, poznatu po kontroverznim reklamnim kampanjama.
Sedamdesetšestogodišnji Beneton senior, koji je modnu kuću osnovao prije 47 godina zajedno sa svojom sestrom i dvojicom braće, je na sastanku akcionara unapredio svog sina sa mjesta potpredsjednika na poziciju predsjednika upravnog odbora Benetona. Istovremeno, on će ostati u kompaniji kao savjetnik.
“Alesandro Beneton će predvoditi evoluciju kompanije u vrijeme stalnih promjena na tržištu, što dodatno komplikuje dužnička kriza”, navodi se u saopštenju.
U gotovo pola vijeka postojanja, modna kuća Beneton je izrasla u giganta i sada ima oko 6.000 prodavnica u 120 zemalja. Međutim, posljednjih godina se suočila sa oštrom konkurencijom novijih modnih lanaca kao što su H&M i Zara, kao i sa posljedicama krize u evrozoni i rastućim cijenama sirovina poput pamuka.

Tako je 2011. godine neto profit Benetona pao za čak 28 odsto na 73 miliona evra, uz istovremeni pad prihoda od jedan odsto na dvije milijarde evra.

Po preuzimanju kormila kompanije, 48-godišnji Alesandro, diplomac američkog Harvarda i muž nekadašnje skijašice Debore Kompanjoni, moraće da donese teške strateške odluke, uključujući i onu o mogućoj prodaji dijela imovine.

Pored toga, kompanija Beneton će se povući sa milanske berze kako bi istoimena porodica mogla da preuzme potpunu kontrolu nad njom.

“Napuštanje berze i ulaganje u nas same i budućnost grupacije jasno pokazuje našu posvećenost, odlučnost i namjeru da prebrodimo ova komplikovana vremena”, izjavio je Alesandro.

On je dodao da će se kompanija, u nastojanju da poveća prihode, okrenuti tržištima u razvoju, uključujući Indiju, Rusiju, Tursku, centralnu Ameriku, Južnu Koreju i Tajvan, kao i da nekoliko godina neće isplaćivati dividende.
Foto kampanje pod nazivom “Ujedinjene boje Benetona”, koje je snimao italijanski fotograf Olivijero Toskani, ukazivale su na želju modne kuće da promoviše toleranciju, antirasizam i multikulturalizam, a obezbjedile su joj svjetsku slavu. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!