Capital.ba

RS: Gradnja brzih pruga od 2009.

25.10.2008. / 8:03

BANJALUKA – Početak radova na izgradnji brzih pruga i modernizaciji željezničke infrastrukture u RS, velikom projektu u koji treba da se uključi američka kompanija “General Electric”, očekuje se početkom iduće godine, izjavio je juče Petko Stanojević, generalni direktor “Željeznica RS”.
Cjelokupan projekat u vrijednosti od 167 miliona evra, prema njegovim riječima, predviđa remont pruge na relaciji Prijedor – Banjaluka – Doboj, koja bi omogućila saobraćanje vozova brzine i preko 160 kilometara na čas, te sveobuhvatnu modernizaciju telekomandi, stanica, perona i prelaza.
Stanojević je istakao da je Skupština akcionara “Željeznica RS” (ŽRS) prije tri dana dala saglasnost za kreditno zaduženje preduzeća u iznosu od 55 miliona evra. Ta sredstva, kako ističe, biće upotrijebljena za prvu fazu projekta koja podrazumijeva izgradnju brze pruge na dionici Banjaluka -Omarska, modernih telekomunikacija od Doboja do Banjaluke i propratne infrastrukture.
Ministarstva saobraćaja i finansija RS, napominje Stanojević, trenutno imaju zadatak da pronađu banku koja će tom preduzeću odobriti kredit po najpovoljnijim uslovima.
“Čim izabrana banka odobri sredstva, raspisaćemo tender za izvođača radova gdje se može očekivati pobjeda ‘General Electrica’ s obzirom na to da su najosposobljeniji za te poslove u cijelom svijetu”, kazao je Stanojević, dodajući da početak radova očekuje do februara iduće godine.
Vlada RS i taj američki konglomerat već duže pregovaraju o saradnji u više oblasti, uključujući modernizaciju željeznica, što je potvrđeno protokolom koji su prije dva dana potpisali premijer RS Milorad Dodik i predsjednik “General Electric Internationala” Ferdinando Bekali Falko.
U ŽRS napominju da iduće godine planiraju kreditno zaduženje za drugu fazu projekta koja podrazumijeva izgradnju brze pruge od Omarske do Prijedora, sanaciju tunela i mostova, signalizacije i obezbjeđenja prelaza, te izgradnje drumskih vijadukata preko pruga.
Stanojević kaže da će najzahtjevnija biti zadnja faza, odnosno radovi na pravcu Banjaluka – Doboj, gdje bi se na oko 70 kilometara praktično dizao stari i postavljao novi kolosijek, ponegdje i izmještao kako bi se “izravnali” lukovi koji onemogućavaju postizanje velikih brzina. “Zbog kompleksnosti radova teško je precizirati kada će cjelokupan projekat biti okončan, ali se okvirno može reći da će trajati između tri i pet godina”, kazao je Stanojević. Nezavisne N.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: RS: Gradnja brzih pruga od 2009.

    1. miki

      Skupstina akcionara je dala saglasnost na kreditno zaduzenje od 15 miliona KM,i nije bilo ni rijeci o brzim prugama.Zasto se nije pohvalio eventualnom povecanju prihoda jer je povecanje ind.proizvodnje u rudarstvu iznosilo 18,7%,a ta ruda je,vjerovatno,prevezena i zeljeznicom.Ovdje je evidentno da su svi poceli prodavati maglu sto je juce bila privilegija samo jednog covjeka.