Capital.ba

Rezultat simbioze: Odblokirana izgradnja najvećeg mosta u Banjaluci

05.09.2023. / 16:49

BANJA LUKA – Vlada Republike Srpske donijela je odluku kojom se utvrđuje da je izgradnja mosta u naselju Dolac u Banjaluci od opšteg interesa, čime je praktično odblokiran ovaj projekat započet u mandatu bivšeg gradonačelnika Igora Radojičića.

most

„U svrhu izgradnje može se izvršiti potpuna eksproprijacija nekretnina“, navodi se u odluci i dalje taksativno nabrajaju katastarske čestice i vlasnici čije parcele će biti eksproprisane.

Ovu odluku Vlade RS neki tumače i kao primjer saradnje i dokaz simbioze između aktuelnog gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića i republičke vlasti na čijem vrhu je predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik.

Posebno interesantno je da je najveća parcela ukupne površine 24.000 kvadrata koja je predmet eksproprijacije upisana kao vlasništvo Univerzitetskog kliničkog centra RS. Kuriozitet je što ovom zdravstvenom ustanovom trenutno rukovodi šef banjalučkog SNSD-a Vlado Đajić, inače najljući politički protivnik i najveći oponent gradonačelnika Draška Stanivukovića i predsjednika PDP-a Banjaluka kome izgradnja mosta u Docu predstavlja jedan od projekata na kojem prikuplja političke poene.

Pomenuta parcela na površini od preko 24.000 kvadrata u zemljišnim knjigama se vodi kao Dječja bolnica, jer je na toj lokaciji koju Banjalučani zovu „preko Vrbasa“ nekada bilo porodilište, a kasnije i Psihijatrijska klinika, dok će na drugoj obali Vrbasa biti eksproprisano oko 3.400 kvadrata zemljište na kojem se nalaze kuća i zgrada poznate kao Kožna bolnica. I ta parcela upisana je kao posjed UKC-a Republike Srpske.

Ostale parcele uglavnom su u vlasništvu fizičkih lica, osim nekoliko stotina kvadrata koji su upisani kao svojina banjalučke firme „Drvoprodeks“.

Prema podacima iz zemljišnih knjiga o udjelu u vlasništvu vidljivo je da na većini parcela koje su u vlasništvu fizičkih lica nisu sprovedene ostavinske rasprave.

U odluci Vlade RS precizira se da je korisnik eksproprijacije Grad Banjaluka, kao i da se protiv ove odluke može pokrenuti upravni spor u roku od 30 dana od stupanja odluke na snagu. Odluka je juče objavljena u Službenom glasniku RS, a stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja.

Prema objašnjenju upućenih u imovinsko-pravne i poslove eksproprijacije, ova odluka Vlade RS praktično znači da niko od vlasnika parcela koje će biti eksproprisane više ne može da koči izgradnju mosta.

„Grad Banjaluka će svim vlasnicima ponuditi otkupnu cijenu koju utvrdi ovlašteni vještak. Ko prihvati tu cijenu, odmah će biti isplaćen, a oni koji ne budu zadovoljni ponuđenom cijenom, mogu da pokrenu upravni spor. Oni će u konačnici sigurno dobiti veću cijenu, ali ti procesi pred sudom znaju dugo trajati, tako da većina vlasnika pristane na ponuđenu cijenu“, objašnjava naš sagovornik.

Predmet svađe

Podsjećamo, most u naselju Dolac koji bi povezao centar Banjaluke sa naseljima Obilićevo i Starčevica bio je veliki projekat prethodne gradske administracije. Nakon lokalnih izbora 2020. godine i pobjede Draška Stanivukovića, most u Docu postao je predmet svađe između njega i skupštinske većine predvođene SNSD-om.

Gradonačelnik je prioritet davao izgradnji mosta u naselju Česma, braneći svoj stav tvrdnjom da je bivša administracija za taj most obezbijedila tri miliona KM, a da on košta 32 miliona KM.

S druge strane, odbornici su kategorično tvrdili da se radi o veoma važnoj investiciji i značajnom projektu i da nova gradska vlast treba da pokaže odgovornost prema građanima nastavkom tog projekta.

Taj projekat bio je prekretnica da se 2021. godine usvoji rebalans budžeta. Dio odbornika vladajuće koalicije predvođenih Ujedinjenom Srpskom podržali su rebalans nakon što je gradonačelnik uvažio njihov prijedlog i u budžet uvrstio sredstva za nastavak izgradnje mosta u Docu.

U prvoj fazi izgradnje prema projektu iz 2020. godine predviđena je izgradnja kolskog mosta namijenjenog za saobraćaj motornih vozila sa četiri saobraćajne trake, ukupne širine oko 21 metar, a rok za izvođenje radova je dvije godine.

„Ovaj projekat ne uključuje samo izgradnju najvećeg mosta već i rekonstrukciju saobraćajnica i priobalnog dijela na obje strane Vrbasa koja će se izvoditi u sedam faza“, precizirao je tadašnji gradonačelnik Igor Radojičić.

On je naglasio da je poslije izgradnje kolskog mosta u kasnijim fazama predviđena izgradnja pješačko-biciklističkog mosta, rekonstrukcija saobraćajnica sa obje strane Vrbasa, od Bulevara cara Dušana do mosta, kao i rekonstrukcija i proširenje Mačvanske ulice kod Klinike za psihijatriju i spajanje sa Istočnim tranzitom.

CAPITAL: D. Momić

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!