Capital.ba

Rekordni rast prodaje u muzičkoj industriji

25.04.2018. / 8:30

NJUJORK, Svjetska prodaja muzike zabilježila je rekordni rast 2017. godine od 8, 1 odsto. 

Prvi put digitalna prodaja predstavlja najveći dio od ukupnih prihoda zahvaljujući velikom rastu striminga, saopštila je danas Međunarodna federacija fonografske industrije (Ifpi).

Prodaja snimljene muzike donijela je oko 17,3 milijarde dolara prošle godine. Prodaja muzike preko striminga koja je do sada bila otprilike ista kao i fizička prodaja muzičkog materijala na svjetskom nivou, predstavljala je 54 odsto od ukupne prodaje, navela je Federacija u svom godišnjem izvještaju.

To je treća uzastopna godina rasta, i najveši rast od kada je Ifpi počeo da objavljuje svjetske podatke o prodaji 1997. godine. ;

Muzička industrija međutim još nije dostigla nivo od prije nastanka interneta i muzičke piraterije zbog kojih je prodaja pala od 1990-ih godina, rekao je Francis Mur, predsednik Ifpi-ja na telefonskoj konferenciji za medije.

Trenutni oporavak ostvaren je zahvaljujući razvoju striming servisa Spotifaj (Spotify) koji je nedavno izašao na berzu, Dizer (Deezer) ili Epl mjuzik (Apple Music).

Oko 176 miliona ljudi na svijetu platilo je pretplatu za te servise 2017. godine, odnosno 64 miliona novih pretplatnika.

Fizička prodaja snimljene muzike je nastavila da pada se izuzetkom vinil ploča, iako ostaju na margini za ljubitelje muzike, zabilježila je rast od 22,3 odsto. Beta

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!