Capital.ba

Probleme ne rješava ni 22 miliona pomoći

07.01.2010. / 8:05

zeljeznice-fbihSARAJEVO,  Ekonomska kriza zbog koje je smanjen obim posla te nedovoljna izdvajanja iz budžeta, koja ne mogu pokriti troškove poslovanja, glavni su razlozi za teško stanje u “Željeznicama FBiH”.
Zbog ovih problema radnicima kasni isplata plata i zaposlenici učestalo štrajkuju. Radnicima “Željeznica FBiH”, kojih ima 4.050, kompanija je dužna plate za novembar i decembar prošle godine. U 2009. godini isplaćeno je 11 plata, od čega su dvije prenesene iz prethodne godine.
Ipak, prilikom isplate posljednjih plata nisu uplaćene druge obaveze, uključujući doprinose za PIO i zdravstveno osiguranje, zbog čega je najmnogobrojniji sindikat u kompaniji, Samostalni sindikat željezničkih radnika BiH, najavio novi štrajk za 12. januar.
O tome su u utorak vođeni novi pregovori Uprave i šest sindikata u ovoj kompaniji. Pregovori koji su trajali šest sati na kraju su okončani dogovorom da budu nastavljeni u četvrtak, a sudionici su se obavezali da neće davati izjave za javnost.
Osim plata kamen spoticanja i razlog za radnička nezadovoljstva u ŽFBiH posljednjih mjeseci jeste Pravilnik o radu, o kojem su među pojedinima sindikatima stajališta suprotstavljena.
Samostalni sindikat željezničkih radnika BiH (SSŽR) protiv je ovog pravilnika, koji je nedavno doživio treću izmjenu jer tvrde da se njime većini zaposlenika smanjuju plate za 100 do 600 KM, dok se pojedinima kategorijama, poput mašinovođa, povećavaju.
S druge strane, Samostalni sindikat mašinovođa FBiH, koji insistira na izmjenama Pravilnika, smatra da njegovi protivnici ne žele adekvatnu sistematizaciju radnih mjesta te da na taj način nastoje zadržati stečene pozicije.
Izet Mehinagić, pomoćnik federalnog ministra prometa komunikacija, tvrdi da Upravi nije lako da obezbijedi redovne plate radnicima i smatra kako mora biti pravi čarobnjak da bi ispoštovala Protokol potpisan sa sindikatima o dinamici isplate zaostalih plata krajem prošle godine.
“Zbog uticaja krize obim posla manji je za 20 posto. Dok je u 2008. godini prevezeno oko osam miliona tona tereta, u prošloj godini prevezeno je tek oko sedam miliona tona”, pojašnjava Mehinagić.
Takođe, budžetska podrška u finansiranju željezničke infrastrukture iznosi svega 31 posto što je, prema Mehinagićevom mišljenju, nedovoljno da pokrije troškove.
I dok je u 2008. godini iz budžeta izdvojeno 29 miliona KM za željeznice, u prošloj godini taj iznos bio je 20 miliona KM, dok je u ovogodišnjem budžetu za ove namjene obezbijeđeno 22 miliona KM. Od tog iznosa, 19,4 miliona KM predviđeno je za održavanje željezničke infrastrukture, 2,1 milion KM za subvencioniranje putničkog i kombinovanog saobraćaja, a 660.000 KM za finansiranje Željezničke javne korporacije BiH.
Zbog pomenutih razloga Mehinagić očekuje da će gubitak kompanije u 2009. godini biti između 40 i 60 miliona KM, a nije isključeno ni da će biti veći, a kao i prethodnih godina knjižiće se na teret kapitala.
Mehinagić ipak očekuje da će ova godina biti povoljnija za kompaniju jer očekuje stabilizovanje prilika na tržištu i s tim u vezi povećanje obima posla. Takođe, predstoji korporativno restrukturiranje željeznica, a uslijediće i talas razvoja kroz projekte obnove pruge na dionicama Čapljina – Konjic i Bradina – Sarajevo.
Pavo Boban, predsjednik Nadzornog odbora ŽFBiH, kaže da je situacija u kompaniji složena jednako kao i prilike u cijelom društvu.
“Radnici su nestrpljivi, a mi ne možemo izvući iz rukava čarobni štapić i riješiti probleme. Ipak, mislim da se sve ide svojim tokom”, kaže Boban.
Ističe da će radnici dobiti još jednu platu koja bi saglasno potpisanom protokolu sa sindikatima trebalo da bude isplaćena do 10. januara. Ipak, moguće je prolongiranje za koji dan s obzirom na to da je obezbjeđenje novca povezano sa sjednicom Vlade FBiH, koja zbog praznika ipak neće biti održana ove sedmice, nego u naredni ponedjeljak, 11. januara.
Podsjeća i da je u vezi s Pravilnikom sve proceduralno dogovoreno i da će zajedno sa trećim izmjenama biti uvojene i četvrte izmjene ovog akta.
“Kroz treće izmjene reducirali smo izdvajanja zapsolenima, a kroz četvrte izmjene ispravićemo sitne nepravde koje su učinjene pojedinim kategorijama, kako na kraju niko ne bi bio oštećen”, ističe Boban i novu sjednicu Nadzornog odbora, koja će se baviti stanjem u ŽFBiH, najavljuje za 21. januar. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!