Capital.ba

Privredni pesimizam zahvatio i njemačku automobilsku industriju

03.09.2022. / 11:12

MINHEN – Rastući pritisak krize mrači raspoloženje u njemačkoj automobilskoj industriji, jednom od ključnih motora najveće evropske privrede, saopštio je u petak ekonomski institut Ifo.

FOTO:Pixabay

Indeks trenutnog stanja u branši je skliznuo sa julskih 7,5 na minus 10 u avgustu, navodi uticajni institut.

Očekivanja su, doduše, nešto bolja nego prethodnog mjeseca, pa se indeks sa minus četiri popeo na nulu.

U svakom slučaju, igla barometra opšte klime u automobilskoj industriji je prvi put od aprila skliznula ispod nule.

“Opšti privredni pesimizam se iskazuje i u automobilskoj industriji,” rekao je direktor Ifo za sektor industrijske organizacije i nove tehnologije Oliver Falk (Falck) i napomenuo da su „dobavljači znatno mračnije raspoloženi od proizvođača automobila.”

Preduzeća iz branše su u avgustu bila osetno uzdržanija pri zapošljavanju. Indikator planova za otvaranje radnih mesta je za mjesec dana potonuo sa 9,5 na minus 3,6 poena.

DPA Germany today

 

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Privredni pesimizam zahvatio i njemačku automobilsku industriju

    1. honduras

      Automobilska industija ima toliko ogronme zarade između stvarnih proizvodnih dijelova i cijene sklapanja automobila da oni mogu bez problema prebroditi svaku krizu ako hoće i moraju. Tus su prodajne cijne između kupovne cijene ugradbenih dijelova i prodajne cijene kad je dio ugrađen u automobil deset do dvadeset puta nekad idu i do pedeset puta.Sad tko se sve ugrađuje u tu razliku između proizvodnih i prodajnih cijena je nešto drugo. Može automobilska industrija smanjiti te profite svima u tom lancu a one koji ne pristaju zaobići i dovesti cijenu automobila pristupačniju prosječnom potrošaču.