Capital.ba

Prihodi od oglašavanja opašće 20 odsto

24.02.2009. / 8:15

evro7BEOGRAD,  Prihodi štampanih medija od oglašavanja mogli bi ove godine da budu manji 20 odsto, što može usloviti i pad tiraža za deset odsto, a posebno će biti pogođene one štamparije koje se finansiraju isključivo prodajom oglasa, pokazalo je istraživanje kompanije “Dilojt. 
 
Ekonomska kriza najviše će pogoditi novinske izdavače u razvijenim zemljama, pa se očekuje da određena izdanja uskoro budu prebačena u elektronsku formu i dostupna isključivo putem Interneta.
Kriza bi mogla doprinijeti porastu televizijskog oglašavanja, predviđaju analitičari i dodaju da se očekuje da će prosječni gledalac u 2009. godini pred televizorom provesti 30 minuta nedjeljno više nego prethodne godine.
Prihodi od oglašavanja na mobilnim telefonima do sada su iznosili svega 0,4 odsto ukupnih globalnih prihoda od oglašavanja, a marketinške kampanje su taj način oglašavanja tretirale kao eksperiment. “Dilojt” je naveo da bi udio oglašavanja na mobilnim telefonima, zbog novonastalih okolnosti, mogao da se udvostruči.
Prema podacima te kompanije, kriza će se odraziti i na troškove izrada Internet strana, pa bi troškovi izrade specijalizovanih sajtova, poput Ju Tjuba, koji imaju mnogo sadržaja, a malo oglašavača, mogli da se popnu na više od 100 miliona dolara godišnje.Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!