Capital.ba

Pregovori sa EIB i EBRD o finasiranju pruge na Koridoru 10

14.06.2011. / 13:48

BEOGRAD, Pomoćnik ministra za infrastrukturu Srbije Dejan Lasica izjavio je danas da Srbija pregovora sa međunarodnim finansijskim institucijama o finansiranju modernizacije pruga na Koridoru 10, za koju je potrebno oko četiri milijarde evra.
“Počeli smo pregovore sa Evropskom investicionom bankom (EIB) i Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), koje daju najpovoljnije kredite”, kazao je Lasica novinarima na međunarodnoj konferenciji “Investicije u željeznice jugoistočne Evrope”.

Procjena je, istakao je on, da je za završetak modernizacije oko 750 kilometara pruge na Koridoru 10, uključujući postavljanje drugog kolosjeka, troškove eksproprijacije i izrade dokumentacije potrebno više od četiri milijarde evra.

“U budućnosti smo otvoreni i za privatne investicije na željeznici”, istakao je Lasica.

Prema njegovim riječima, donošenjem zakona o javno-privatnom partnerstvu stvoriće se uslovi i za takav vid investicija na željeznici.

Prva investicija kroz javno-privatno partnerstvo na željeznici u Srbiji mogao bi da bude terminal za kombinovani saobraćaj u Batajnici, dodao je Lasica.

On je kazao i da su u toku pregovori o ruskom kreditu od 800 miliona dolara za investicije u infrastrukturu u Srbiji.

“Izvjesno je da će biti finasirani projekti izgradnje pruge Valjevo-Loznica, tehničko-putnička stanica Zemun u okviru beogradskog željezničkog čvora i postavljanje drugog kolosjeka pruge Beograd-Pančevo, uz obnovu postojećeg kolosjeka”, kazao je Lasica.

Kako je naglasio, ruski kredit je i dalje aktuelan i za završetak željezničke stanice Prokop u Beogradu, ali postoji interesovanje i investitora iz Kuvajta.

“Postoji i inicijativa i drugih investitora, konkretno iz Kuvajta, tako da ćemo vidjeti koji vid investicije će biti dovoljan za finansiranje završetka Prokopa”, kazao je pomoćnik ministra za infrastrukturu, zadužen za željeznički saobraćaj.

Konferencija o investicijama u željeznice jugoistočne Evrope, koja se održava danas i sutra u Beogradu, okupila je predstavnike željeznica iz regiona, stručnjake i potencijalne investitore.

Na skupu će biti riječi o razvojnim planovima željeznica u jugoistočnoj Evropi, kao i ulaganjima u infrastrukturu i vozna sredstva.

“Konferencija bi trebalo da stvori minimum zajedničkih uslova svih zemalja jugoistočne Evrope za uspostavljanje zajedničkog tržišta. To je važno da bi se korisnicima pružili bolji uslovi i da bi željeznica postala konkurentna drumskom saobraćaju”, ocijenio je Lasica.

Kako je naglasio Lasica, reformom i podjelom Željeznice Srbije na preduzeća za prevoz putnika, prevoz robe, infrastrukturu i upravljanje imovinom, stvoreni su uslovi za efikasnije trošenje novca i ulaganje.

Predsjedavajući konferenciji Harald Hoc kazao je da je cilj tog skupa da se usklade planovi za razvoj željeznica i infrastrukture u regionu.

Generalni direktor Željeznice Srbije Milovan Marković kazao je da je od oko 4.000 kilometara pruga u Srbiji samo 7,5 odsto dvokolosječno, a da je jedna trećina elektrifikovana.

Modernizacija pruga u Srbiji, koja uključuje i Koridor 10, trebalo bi da bude završena za osam godina, kazao je Marković.  Beta

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!