Capital.ba

Ponuda njemačkog Ems-a i hrvatske firme

24.02.2011. / 15:07

BANJALUKA, Vlada Republike Srpske (RS) usvojila je informaciju o podnesenoj  samoinicijativnoj ponudi njemačkog Ems holdinga  i zagrebačkog Hidroelektra – inženjeringa za dodjelu koncesije za izgradnju i korišćenje autoputa Glamočani – Banjaluka – Mrkonjić Grad – Mlinište – granica sa Federacijom BiH (FBiH), a procijenjena vrijednost projekta je 1.308.000.000 evra.

U ponudi se navodi da je za vraćanje uloženih sredstava potrebno 42,2 godine, zbog čega se traži koncesioni period u trajanju od 40 godina, te da će  autoput biti moguće završiti u roku od šest godina, ako ne bude nepredviđenih događaja.

Predviđeno je da RS, u skladu sa Zakonom o koncesijama,  osnuje  novo privredno društvo u 100 odsto vlasništvu koncesionara.

Ova dva preduzeća dostavila su Vladi RS, putem Ministarstva saobraćaja i veza, samoinicijativnu ponudu za dodjelu koncesije za izgradnju i korišćenje ovog dijela autoputa, uz koju su priložili studiju mogućnosti.

U studiji je navedeno da bi  autoput bio izgrađen  po BOT sistemu što podrazumjeva izradu projekta, finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa u vrijednosti od 1.308.000.000 evra.

Potpredsjednik Vlade RS Anton Kasipović rekao je novinarima u Banjaluci da će Vlada ići u proceduru predviđenu zakonom, da bi obezbijedila što kvalitetniju ponudu za ovaj posao.

Ministarstvo saobraćaja i veza, podsjeća se u informaciji, donijelo je 13. jula 2007. godine rješenje kojim je utvrdilo postojanje javnog interesa za dodjelu koncesije za izgradnju mreže autoputeva u RS, između ostalog i ovog autoputa, zbog čega nije potrebno utvrđivati postojanje javnog interesa i pojedinačno za svaku dionicu budućeg autoputa.

Zakom o koncesijama propisano je da se samoinicijativna ponuda rješava na osnovu isključivih ili ekskluzivnih prava ponuđača na koncept obrade, planiranje, metodologiju i inžinjering.

Ministarstvo saobraćaja i veza je mišljenja da je potrebno u skladu sa Zakonom o koncesijama, pokrenuti postupak javnog poziva za dodjelu koncesije, s obzirom na to se u konkretnom slučaju ne radi o ponuđaču koji ima isključiva ili ekskluzivna prava.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Ponuda njemačkog Ems-a i hrvatske firme

    1. rakovic

      @bosman
      Nije ti to taj holding. Ovaj koji se nudi je GmBH i sjedište mu je u Dizeldorfu.

    2. bosman

      Финансијски извештаји за 2010 ЕМС-групе

      – Продаја и оперативни профит (ЕБИТ) у историјском лоус
      – Наставак позитивног пословања
      – Расте цена сировина и јаким швајцарски франак
      – Ауссцхутттунг годишњицу дивиденду

      ЕМИ група, која је у области пословних перформанси Полимери и фине хемикалије / инжењерство широм света и њихове компаније у ЕМС-ДЕПРЕСИЈА Холдинг АГ, је постигао 2010, нето приход од 1'596 ЦХФ-милиона (1.198) и пословних прихода (ЕБИТ) од 282 милиона ЦХФ (222). Дакле, продаја и оперативни резултат није само добро изнад претходне године, али је достигла нове висине у 75-годишњој историји.

      У односу на консолидоване прошле године нето продаје повећана 33,2% у швајцарским францима на ЦХФ 1'596 милиона (1.198), али је порастао за 39,6% у локалним валутама. Врло добар привредни амбијент, шири тржишну позицију у Азији и реализује нови пословни резултат у изузетно позитивном развоју јединице продаје.

      Оперативни резултат (ЕБИТ) достигла 282 милиона ЦХФ (222) и порастао је за 27,0% у односу на прошлу годину. ЕБИТДА је износио 335 милиона ЦХФ-(280) и затворених 19,8% више него прошле године. Добар развој продајне имало позитиван утицај на зараде. Континуирано растуће трошкове сировина и јак швајцарски франак су све Амортизовање ефекат на профит. ЕБИТ маржа достигао 17,6% (18,5%), док је ЕБИТДА маржа 21,0% (23,3%).

      Финансијски резултат износио ЦХФ 1 милион (28). Од овог износа, валуте везане за негативне промене вредности ЦХФ 23 милиона

      Нето профит након опорезивања износио је 232 милиона ЦХФ-(221) и био је 4,9% у односу на претходну годину. Зарада по акцији је 9,71 ЦХФ-(9.66).

      Готовински ток повећан на 291 милиона ЦХФ-(279) и Слободан готовински ток износила 242 милиона ЦХФ-(241).

      Капитала однос је био висок 66,5% (59,7%).

      За фискалну годину 2010 ЕМС-а планира да дистрибуира обичне дивиденду ЦХФ 6,50 по акцији (5,00), и јубилеј дивиденде ЦХФ 6,00 по акцији (претходне године посебну дивиденду од 5,00). Укупно, дакле, до ЦХФ 12,50 по акцији (10.00), за дистрибуцију.

      За 2011, ЕМС-а очекује да ће и даље позитивни економски трендови наставити да расте цена сировина и неповољне услове валуте. Да задовољи све захтеве купаца се може предузети у наредним месецима, додатни производни капацитет у раду. За 2011, ЕМС-а очекује да ће продаја као и оперативну добит (ЕБИТ) мало изнад претходне године.

    3. sharlo

      Jel neko otiš'o na sajt ovih EMS holdingovaca… ja od njih ni flašu vode kupio ne bih.

    4. krivo srastanje

      Auto put BL-Mrkonjić Grad – Mlinište i onda prazan prostor od jedno 80 km, pa granica sa Hrvatskom. Gdje je tu interes Hrvatske ili bilo koga?
      Da su bar rekli relacija BL – MG – Kupres pa da kažemo da postoji interes Hrvatske, ali ovo je opet “neko pranje para” ili neka “velika Milina priča”, a realizacija (pa nema realizacije, ekonomska kriza u svijetu itd.).

    5. mao tze

      2,6 milijardi maraka za cestu koja ne može imati ni pola prometa kao koridor 5c?

      Pa sačekajte bar prvi april.

    6. ljubo

      tipicna velika prica, od koje na zalost nista nece biti…

    7. b191

      Nešto mi nije najjasnije :
      Traže koncesiju na 40 godina, autoput se gradi cca 6 godina, a povrat uloženog je za ukupno 48,2 godine.

      Gdje je ovdje interes investitora? Ljubav prema RS?

    8. airzugas

      Ma prihvatiti treba, svima je to u interesu, nam da se radi, Hrvatskoj da poveze dalmaciju sa slavonijom i evropi da poveze jadran sa istokom evrope.
      Sto kazu nasi stari: i vuk sit i ovce na broju, tj. dobijamo i jare i pare