Capital.ba

Ponovo na cijeni stara piva, serije, namještaj….

21.09.2016. / 10:36

coca-cola-3mLONDON, Retroproizvodi postaju simbol bolje prošlosti – stare ambalaže i recepti u mnogim evropskim zemljama imaju veliku popularnost, navodi britanski “Ekonomist”.

Ponovo su u upotrebi mlijeko u plastičnim vrećicama, mesni doručci i losion poslije brijanja “Pitralon”, koga su zatvorenici nekada koristili umjesto votke.

Poljaci su ponovo “poludjeli” za namještajem u smeđe-narandžastoj kombinaciji iz osamdesetih godina prošlog vijeka, kada je državom čvrstom rukom vladao general Jaruzelski.

U Srbiji i Slovačkoj ponovo su na cijeni “proleterska piva” u sličnom pakovanju.

U NJemačkoj je popularna televizijska serija “Dojčland 83”, koja prati avanture istočnonjemačkog špijuna na Zapadu, pa su već najavljeni novi nastavci smješteni u 1986. i 1989. godinu, kada su se ujedinile dvije NJemačke.

Naklonost potrošača prema proizvodima iz socijalizma, mahom lošijeg kvaliteta, teško je shvatljiva, navodi “Ekonomist”.

“Kupovina tih proizvoda ne znači nužno i povratak društva u period prije 1989. godine.
Većina ljudi jednostavno je obeshrabrena kada je u pitanju budućnost, te povratak dobrim, starim proizvodima donosi osjećaj sigurnosti”,
navodi direktor marketinga u slovačkoj ispostavi “Hajnekena” David Zape.

Ovaj holandski konglomerat počeo je da proizvodi pivo “Zlatni fazan”, i to prema recepturi iz 1973. godine, a po cijeni 20 odsto većoj od standardnih proizvoda.

Viša cijena, pak, ne sprečava Slovake da kupe pivo, pa je tako “retropivo” postalo hit.

Slične proizvode “Hajneken” je lansirao iz svojih pivara u Srbiji, Bugarskoj i Hrvatskoj i svi su veoma uspješni.

List ocjenjuje da su ovi proizvodi u skladu sa sadašnjom politikom u regiji koja glasi: “Nacionalizam i populizam – da, liberalizam i globalizacija – napolje”.

Tako se donedavno pivo “Zlatni fazan” u reklamama prikazivalo kao savremeni i “evropski” proizvod, ali odnedavno pivo ima novi slogan “Živjeli, Slovačka!”.

Reklamni stručnjaci pratili su negativne trendove Slovaka prema EU i promijenili reklamnu taktiku, a identična je situacija i u susjednoj Češkoj.

Češki romanopisac Ivan Klima smatra da niko nije nostalgičan za komunizmom, već za svojom mladošću, čime pojašnjava i popularnost takozvane “retrosedmice” u prodajnom lancu “Lidl”, koji oživljava prodaju nudeći artikle iz nekih prošlih vremena.

Ni nekadašnji sovjetski predsjednik Nikita Hruščov nije vjerovao da će se bar nešto obistiniti od njegove misli, te da će se “potrošački Zapad urušiti pokopan socijalističkim proizvodima”, a to se sada dešava retroprozvodima, navodi britanski list. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!