Capital.ba

Politički ili ekonomski razlozi ukidanja linija

24.06.2012. / 11:05

SARAJEVO,  Sindikalni predstavnici željezničara iz BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije protive se ukidanju međunarodnih željezničkih linija, koje su zatražile Željeznice Hrvatske. Na redovnim godišnjim sastancima za projektovanje međunarodnog putničkog reda vožnje za evropske željeznice u Ljubljani, Hrvatske željeznice su, zbog racionalizacije poslovanja, visokih troškova i malih prihoda, zatražile ukidanje pojedinih međunarodnih vozova, među kojima su linije iz BiH.

 

Predstavnici Uprave Željeznica Hrvatske zatražili su da se ukine 46 vozova, među kojima i svih pet međunarodnih vozova koji polaze iz BiH. Riječ je o željezničkim putničkim linijama koje iz BiH idu preko Hrvatske za Evropsku uniju, prenosi Slobodna Evropa.

Predstavnik Samostalnog sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti Željeznica Republike Srpske Mladen Katanić smatra da je ovakav potez korak ka uništenju domaćih željezničkih kompanija.

“Politika je sigurno kriva. Ja ne mogu da se otmem utisku da ovdje nisu mnogi drugi, veći lobiji sa zapada koji žele da unište nas kao operatere na ovom području. Imamo slučaj sa Mađarskom i sa Slovenijom. Oni pokušavaju na neka mala vrata da uđu na naše područje, što je i dalje lagano uništavanje domicilnog operatera”, tvrdi Katanić.

Zamjenik predsjednika Samostalnog sindikata izvršnog osoblja podružne inFrastrukture Željeznica Federacije BiH Mehmed Bešić ističe kako ovim činom Hrvatska već zatvara granice za građane BiH.

“Štete mogu biti velike, jer to što vam neko stavlja rampu ispred i uslavljava vas sa nečim, već ima mnoge konotacije, koje mogu biti i političke i ekonomske”, rekao je Bešić.

Zamjenik predsjednika Sindikata otpravnika vozova Hrvatske Srećo Stepić ističe kako će ovakva odluka Željeznica Hrvatske najviše štetiti hrvatskom turizmu, jer se, kako kaže, država odredila kao turistička zemlje, a ovim činom onemogućava turistima da doputuju.

“Mi hoćemo svi u Evropu, ali režemo granice sa Evropom i zatvorićemo se svi u svoje granice. Vozićemo vozove u svojim granicama, što, po nama, nije normalno”, rekao je Stepić.

Voznim redom za 2012/2013. godinu predviđa se ukidanje 46 međunarodnih vozova na području BiH, Hrvatske i Slovenije. Na području BiH predviđeno je ukidanje pet međunarodnih vozova. Odluka bi trebala stupiti na snagu početkom decembra.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Politički ili ekonomski razlozi ukidanja linija

    1. legenda

      lol… prema Rusiji… nek nam je bog na pomoci ako cemo tamo srecu traziti…

    2. Saša

      Jasno je da su razlozi politički. Hrvatska je, po svemu sudeći, posljednja zemlja koja će ući u EU i cilj njene politike jeste cementiranje granica prema ostatku Evrope. BiH, a posebno Republici Srpskoj, ovo mora biti jasno kao bijeli dan. Treba se više okretati istoku, tj. Rusiji. Svako jutro u kome se probudim sam ubjeđeniji u ovo nego prethodno veče u kojem sam zaspao.