Capital.ba

Philip Morris poziva vlade na podsticanje alternative cigaretama

30.01.2020. / 12:23

DAVOS – Ubjeđivanje ljudi da promijene navike i prestanu da puše cigarete je teško, treba im dati prave informacije kako bi sami donijeli odluke. Vlade, zdravstvene ustanove i duvanska industrija zajedno treba da objasne ljudima koje su koristi prestanka pušenja ili prelaska na alternativne proizvode i da regulišu tu oblast, rekao je u intervjuu za portal CAPITAL generalni direktor kompanije Philip Morris International (PMI) Andre Calantzopoulos u Davosu gdje je u vreme trajanja Svjetskog ekonomskog foruma prokrenuta nova kampanja PMI „Unsmoke Your Mind“.

Kampanja „Unsmoke Your Mind“ adresirana je na vlade, odnosno donosioce odluka kojima PMI poručuje da je neophodno da se uključe u izradu propisa i da oblast proizvoda koji su alternativa pušenju, kao što su „vejping“ (električne cigarete s uljem) i „heat not burn“ proizvodi (poput IQOS-a), bude na pravi način regulisana.

U intervjuu za CAPITAL prvi čovjek jedne od najvećih kompanija u duvanskoj industriji govorio je o daljim planovima kompanije Philip Morris i neophodnosti prestanka pušenja ili bar korištenja alterntivnih, manje štetnih proizvoda.

CAPITAL: Misija Philip Morrisa je da stvori budućnost bez dima. S obzirom na broj ljudi koji puše ili su prešli na alternativne proizvode, koliko brzo ta budućnost može postati sadašnjost?

CALANTZOPOULOS: Ako želimo da se bavimo planetarnim pitanjima moramo da sarađujemo sa vladama i javnim sektorom. S naše strane, razvijamo i imamo proizvode bez dima, one koji zagrijavaju duvan, proizvode bez nikotina i druge koje ćemo komercijalizovati ove godine. Smatramo da moramo imati sve paltforme kako bi uvjerili ljude da prestanu pušiti. Sve smo naučno potkrijepili kako bi pokazali da su ovi proizvodi bolji od cigareta. Naš proizvod IQOS reducira kancerogene i otrovne materije za 95 odsto, kontrolisan je od strane mnogih institucija širom svijeta, u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, uključujući i Američku agenciju za hranu i lijekove (FDA) koja je odobrila komercijalizaciju, a ona ima najsofisticiraniji sistem i jasno propisana pravila. Alternativa mora biti dostupna korisnicima prije nego što pomislimo na postepeno ukidanje cigareta. U suštini, treba objasniti ljudima šta je glavni problem u cigaretama, to je sagorijevanje, a ne nikotin koji izaziva zavisnost, ali ne i bolesti. To je potvrdila i FDA. Problem je sagorijevanje iz kojeg nastaje dim i otrovi. Vrlo slično je i s disukusijom o klimatskim promjenama, ne proizvode fosilna goriva klimatske promjene, već to što ih sagorijevamo. Druga stvar je kako ponuditi alternative ljudima, kako ih podsticati, to se može raditi pomoću različitih zdravstvenih upozorenja, kanala komunikacije ili putem poreskih podsticaja jer je cijena bitan faktor. Na kraju, kada ljudi i pređu na ovaj proizvod morate da primjenite sporedne mjere, kao što su rast i trgovina, analiziranje proizvođača koji nemaju alternativne proizvode u svom portfelju.

IQOS

Philip Morris prošle godine je u BiH plasirao proizvod IQOS koji predstavlja alternativu pušenju i oslobađa 95 odsto manje otrovnih supstanci u odnosu na klasične cigarete jer zagrijava, a ne sagorijeva duvan.

CAPITAL: Dosadašnje mjere za smanjenje stope pušenja nisu dale posebne rezultate, uz to ni oblast alternativnih proizvoda nije regulisana propisima?

CALANTZOPOULOS: Trenutno smo na nivou da se ova oblast reguliše i još se raspravlja o tome da li alternativni proizvodi treba da budu dostupni pušačima. Imamo pretpostavku da ljude koji žele da prestanu da puše alternativni proizvodi sprečavaju u tome, ali imamo i Svjetsku zdravstvenu organizaciju koja kaže da ima miljardu pušača i da će ih toliko biti i 2025. godine. Dosadašnje mjere su bile restriktivne, nije dozvoljen marketing u duvanskoj industriji, visoki su porezi, ali ljudi i dalje puše. Njih će uvijek biti i PMI predlaže drugi pristup, a to je da se ponude alternative pušenju. Isto je i sa klimatskim promjenama, goriva zamjenjujemo sunčevom energijom koja je zdravija. Jasno je da moramo maksimizirai prelazak odraslih na alternative, a  minimizirati da ove proizvode koriste tinejdžeri jer je javnost zabrinuta da će, ako kažemo da su ovi proizvodi manje štetni, više ljudi početi da ih koristi, a da će se ljudi koji su prestali da puše vratiti na ovaj proizvod. To nije poželjno za javnost, ali ove se stvari mogu riješiti kreiranjem propisa. Postoji otpor i za regulaciju, tome je doprinjela i kontraverza sa električnim cigaretama na bazi ulja u SAD gdje su ljudi u te cigarete stavljali ulje kanabisa pa je došlo do bolesti, pa i smrti nekih od korisnika tako izmenjenih proizvoda. Međutim to nema veze sa legalnim, provjerenim “vejping” proizvodima, ali je zbunilo mnoge. Sada su ljudi obazrivi. Iako je FDA rekla da je problem u pogrešnoj upotrebi, odnosno ulju kanabisa, već je učinjena šteta. PMI je uradio sve što je mogao da napravimo proizvod uz pomoć nauke, uložena su ogromna sredstva i nastavićemo da ulažemo u ovu oblast, ali ako bi imali regulatorne okvire mogli bi brže da nastupamo u mnogim zemljama i da ljudi prestanu da puše klasične cigarete. Cilj je da IQOS 2030. godine čini 40 odsto naših prihoda. Na kraju smo i realni, ubjeđivanje ljudi da promijene navike je teško, ali im treba dati prave informacije kako bi sami donijeli odluke. Vlade bi trebale da ih ohrabre. Stalno međusobno kritikovanje neće dovesti do smanjenja stope pušenja.

CAPITAL: S jedne strane, proizvodite alternative bez dima, ali s druge strane još uvijek prodajete cigarete. Da li je moguće da jednog dana Philip Morris prestane da proizvodi Marlboro?

CALANTZOPOULOS: Naš glavni brend je sada IQOS i on će sve ostale, tradicionalne brendove i proizvode potisnuti. Vjerovatno ćemo trebati još neki brend, jer jedan nije dovoljan za sve alternative koje razvijamo. Marlboro ne moze igrati ulogu u ovom polju. Ako neko stavi Marlboro na IQOS, svi bi rekli da PMI to radi kako bi prodao više Marlbora. Odgovor na pitanje zašto još prodajemo cigarete je veoma jednostavan. Ako jednostavno odlučimo da prestanemo da prodajemo cigarete, da li će to natjerati ikoga da prestane da puši? Pušači će nastaviti da kupuju cigarete drugog proizvođača. Ne mislim da je to dobro uraditi. To je ubistvo. Možete reći razdvojićemo se na dvije kompanije, ali mi smo odlučili drugačije, odlučili smo da se transformišemo. Prestanak proizvodnje cigareta neće riješiti problem, ne mislim da bi ljudi prestali pušiti čak i kada bi se cigarete zabranile. Samo bi se razvilo nelegalno tržište. Pitanje je da li se upotreba cigareta može smanjiti ako radimo zajedno, sa vladama, ljudima iz javnog zdrvstava i duvanskom industrijom. To je za mene bolji izbor, nego da se kreiraju brza rješenja koja neće postići rezultate.

CAPITAL: Da li je realno očekivati da cigarete nestanu potpuno i u kojem vremenskom periodu?

CALANTZOPOULOS: Teško je predvidjeti i da li bi potpuno nestajanje značilo ako bi upotreba spala na dva, tri procenta stanovništva koje puši. Čak i deset procenata bi bila velika promjena. Ali nismo na tom nivou još uvijek i treba da razgovaramo o trenutnom stanju.

CAPITAL: Prije pokretanja IQOS-a, Philip Morris nije doživljavan kao industrija koja se temelji na inovacijama. Šta se promijenilo u međuvremenu i zašto?

CALANTZOPOULOS: Cijela duvanska industrija nije bila inovativna i cigarete su, manje više, bile iste više od sto godina. Mislim da je odlučujući momenat bilo priznanje industrije da su cigarete loše po zdravlje i pitanje šta raditi u vezi s tim? Izazov koji imamo, s obzirom na to da je šteta koju prouzrokuju cigarete dobro poznata, je kako možemo da unaprijedimo proizvode. Jedini način je bio da koristimo veoma niske temperature za zagrijavanje duvana, pri kojima se oslobađa nikotin. Ljudi tako osećaju ukus cigareta, mada ne isti jer se eliminišu štetne supstance, ali to je približno, koliko je moguće, cigaretama. Iza IQOS-a stoji višegodišnje istraživanje, zaposlili smo ljude iz farmaceutske industrije i druge koji su bili stvarno motivisani da utiču na kreiranje zdravijeg okruženja. Pratili smo stroga pravila, predklinička i klinička istraživanja, pokazatelje šta se desi kada ljudi prestanu pušiti i došli smo do IQOS proizvoda. Kada je konačno na tržištu moramo da nastavimo analizu i da vidimo da li se klinička predviđanja dešavaju u stvarnom životu, za to treba pet ili deset godina, ali sve analize su pokazale da su ovi proizvodi bolji od cigareta.

CAPITAL: Pomenuli ste vlade, kako natjerati donosioce odluka da se uključe aktivnije u kreiranje budućnosti bez dima?

CALANTZOPOULOS: To je moguće na način da im kažemo evo proizvoda iza kojeg stoji nauka, koji je kontrolisan, zar ne mislite da je politički važno da umijesto cigareta ponudimo ljudima drugu mogućnost. Na isti način to radimo sa električnim automobilima i svim drugim. Kao što znamo različite zemlje imaju različite vlade i političari nisu uvijek spremni da reaguju dok ne dobiju dobar razlog za to. Neophodno ih je pozivati na dijalog, ukazivati na činjenice i koristi koje dobijamo novim proizvodima, prvenstveno koristi koje imaju ljudi koji puše klasične cigarete. Vjerujem da će ljudi reagovati jer na kraju dana logika uvijek prevlada. Potrebno je više vremena, u nekim zemljama smo uradili više u nekim manje. U SAD-u smo imali reakciju javnosti kada su zabranjene električne cigarete i Bijela kuća se povukla jer je deset miliona ljudi reklo šta imamo od zabrane, da li da se vratimo cigaretama? To je natjeralo vladu da razmišlja drugačije. Ne mislim da trebamo doći do te tačke, ali zajednički trebamo ukazati na pozitivan uticaj alternativnih proizvoda. Ako uzmemo za primjer Japan, tamo se za četiri godine 25 odsto smanjila potrošnja cigareta, od kada se pojavio IQOS i drugi alternativni proizvodi. To je najveći postotak u svijetu, 40 milijardi cigareta je nestalo sa tržišta. To je najveći uticaj ikada ako uporedimo sa svim zakonodavnim mjerama koje su preduzimane. Nijedna mjera nije imala takav rezultat. Ljudi većinom nisu upoznati sa činjenicama i ne prelaze na alternativne manje štetne proizvode, zbog toga je potrebno više razgovarati na ovu temu.

CAPITAL: Ima li Philip Morris konkurenciju što se tiče alternativnih proizvoda? Druge kompanije imaju proizvode slične IQOS-u koje predstavljaju kao alternativu pušenju, šta mislite o tome?

CALANTZOPOULOS: Uvijek će biti konkurencije. Proizvodnja smoke-free proizvoda će rasti jer tradicionalni proizvođači nemaju opcija osim da prate taj trend. Ako napuste voz, ostaće daleko iza. Proizvodi koje imamo danas na tržištu nisu konurentni kao proizvodi Philip Morrisa, kao ni njihova nauka u vezi s tim, ali moramo pretpostaviti da će vremenom biti sve više proizvoda i to je dobro jer kompanije onda pokušavaju objasniti ljudima kakvi su to proizvodi, razgovaraju sa vladama i dok god to rade, to je korisno. Možda će biti i novih igrača u ovoj oblasti, kompanija Juul u SAD, i pored mnogo kontroverzi, je nova kompanija u ovom polju. Philip Morris neće proizvesti sve nove tehnologije koje postoje. Istina je da imamo portfolio od četiri različita proizvoda koji nas može držati ispred konkurencije. Ali definitivno, kada završimo sa cigaretama, nastavićemo s alternativnim rješenjima, to je naša ambicija.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Komentari na članak: Philip Morris poziva vlade na podsticanje alternative cigaretama

  1. Nepušač

    Neka više ukinu to pušenje duvana na javnim mjestima . Nemereš ući ni u jednu kafanu ni restoran a da se dobro ne nadimiš