Capital.ba

Pad prodaje automobila u Indiji

27.03.2013. / 13:48

autaNJU DELHI, Prodaja automobila u Indiji je u februaru ove godine opala za rekordnih 26 odsto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Na trećem najvećem azijskom tržištu automobila zalihe posljednjih mjeseci rastu, zbog nezapamćenog pada kupovine tokom proteklih 12 godina, prenio je AFP.
Prema preliminarnim rezultatima Udruženja indijske autoindustrije (SIAM), prodaja na godišnjem nivou zaključno sa 31. martom biće u padu, i to prvi put od 2000.
Kako objašnjavaju predstavnici SIAM-a, to je direktna posljedica usporenog privrednog rasta u zemlji koji ove godine neće preći pet odsto, što je najniži nivo u posljednjih 10 godina.
“Ako ljudi nemaju novca onda ne kupuju automobile, već troše na ono što im je neophodno. Najbrojniji dio klijentele čine kupci s plićim džepom, ali oni se sada odriču kupovine zbog slabe privrede”, objašnjavaju predstavnici Udruženja.
Međutim, na kineskom tržištu automobila, koje je 2009. postalo najveće u Aziji, ne osjeća se  kriza. Štaviše, proizvodni kapaciteti u Kini ne podmiruju tražnju, dok u Indiji posljednjih mjeseci dolazi do gomilanja robe.
Do 2011. godine indijsko tržište automobila, koje je godišnje bilježilo rast prodaje u prosjeku od 20 do 30 odsto, važilo je za eldorado za stranu automobilsku industriju, posebno poslije posrnuća evropskog tržišta zahvaćenog krizom. Situacija se sada mijenja, tako da je u februaru američki “Ford” u Indiji zabilježio pad  prodaje od 44 odsto, Dženeral Motors od 20 odsto, Folksvagen od osam odsto. Najgore je prošao indijski Tata Motors, sa padom prodaje od čak 70 odsto.
Jedino nije ugrožena prodaja SUV vozila, namijenjenih različitim uslovima vožnje, koja kupuje viša srednja klasa zbog bezbjednosti na opasnim indijskim putevima. Kako bi se smanjile zalihe robe, pojedini proizvođači zatvaraju proizvodne linije, a investicije se obustavljaju do daljeg.
Takva situacija odraz je stanja u privredi pogođenoj smanjenom potražnjom, inflacijom, visokim kamatnim stopama, kao i velikim javnim deficitom. Trenutna situacija ne treba da obeshrabri, jer indijsko automobilsko tržište ima ogroman potencijal s obzirom na činjenicu da u ovoj mnogoljudnoj zemlji tek 12 od 100 stanovnika posjeduje automobil. Tanjugbiz.rs

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!