Capital.ba

Pad “elektronske” i rast prodaje štampane knjige

16.05.2016. / 14:00

knjigeLONDON, Prodaja štampanih knjiga porasla je u Britaniji prvi put u posljednje četiri godine.

Izdavači ukazuju da je do malog povećanja broja prodatih štampanih knjiga došlo zahvaljujući prodaji “bojanki” za odrasle, kao i zbog 150. rođendana “Alise u zemlji čuda”.

Zabilježen je i pad prodaje “elektronske knjige”, i to prvi put u istoriji.

Pad prodaje “net-knjiga”, prema najnovijim istraživanjima Udruženja izdavača, koje se sprovodi posljednjih sedam godina, iznosi 1,6 odsto.

Istovremeno, klasična štampana knjiga zabilježila je prošle godine rast prodaje od 0,4 odsto.

Digitalna izdanja i dalje su važan segment knjižarske industrije, ali čini se da u srcima čitalaca i dalje postoji posebno mjesto za estetsko iskustvo koje dolazi sa štampanim izdanjima, navode izdavači.

Najviše štampanih izdanja prodato je na području “bojanki” namijenjenih odraslima. Tu prednjači “Izgubljeni okean” poznatog ilustratora DŽoane Basford.

Za rast prodaje zaslužno je i specijalno, rođendansko izdanje “Alise u zemlji čuda”.

Najprodavanija knjiga prošle godine bio je triler “Djevojka u vozu”, ona je prodata u više od 546.000 primjeraka.

Izadavači primjećuju da je tužno što je dugoočekivani roman Harper Li “Idi i postavi stražara” prodat tek u 360.000 primjeraka.

Radi se o autorki koja je napisila svojevremeni bestseler “Ubiti pticu rugalicu”, po kome je napravljen čuveni film. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!