Capital.ba

Okončan štrajk željezničara

16.02.2011. / 8:15

DOBOJ, Zaposleni u preduzeću “Željeznice Republike Srpske” /ŽRS/ okončali su višednevni štrajk, nakon sinoćnih pregovora u Doboju sa predstavnicima Vlade RS.

Predsjednik Vlade RS Aleksandar Džombić rekao je novinarima da je nakon tročasovnog sastanka, kome su prisustvovali i ministri finansija i saobraćaja i veza Zoran Tegeltija i Nedeljko Čubrilović, te predstavnici Uprave i Štrajkačkog odbora ŽRS potpisan sporazum o prekidu štrajka i restrukturisanju čitavog sistema u ovom preduzeću.

“Vlada je preuzela obavezu redovnog isplaćivanja granta ŽRS za 2011. godinu, u skladu sa usvojenim budžetom. Na narednoj sijednici Narodne skupštine daćemo prijedlog da se ŽRS isplati 1.484.000 evra koje su željeznice platile na ime Vlade, Željeznicama Hrvatske”, rekao je Džombić.

On je dodao da će Vlada RS dati garancije ŽRS za dobijanje kredita od 16 miliona KM, te da će biti obezbijeđena dodatna dva miliona KM da bi unaprijedili redovnu isplatu plata zaposlenima u stoprocentnom iznosu.

“U najskorije vrijeme uputićemo skupštini nacrt, a potom i prijedlog zakona o finansiranju i restrukturisanju `Željeznica` i podržati izmijenu Zakona o radu da bi se poslodavcu i sindikatu omogućila veća sloboda raspoređivanja radnika unutar željeznica”, naglasio je Džombić.

Uprava ŽRS preuzela je obavezu da redovno izmiruje lične dohotke u punom iznosu, kao i da radnicima uplati zaostalih 30 procenata septembarske plate do 10. marta.

Osim toga, do 10. marta rukovodstvo ŽRS treba da isplati i četiri razlike plata od 105 KM do 120 KM, za šta će novac biti obezbijeđen iz kreditnog zaduženja. Uprava se obavezala da će do kraja aprila radnicima isplatiti zaostali regres iz 2009. godine, dok će regres za 2010. godini željezničari dobiti do kraja maja.

“Štrajkački odbor se obavezao da ne pokreće štrajk tokom 2011. godine ako se ispune definisani uslovi prema radnicima. Znači, potpisivanjem ovog sporazuma obustavlja se štrajk na ŽRS i svi pristupamo ispunjenju obaveza koje smo preuzeli potpisivanjem sporazuma”, rekao je Džombić.

“Željeznice RS” počele su štrajk 7. februara jer im menadžment preduzeća duguje 21 milion KM.

Tokom konstantnih pregovora sa upravom ŽRS, u kojima su učestvovali i predstavnici Vlade RS, štrajkački odbor preduzeća odustao je prošle sedmice od totalne obustave saobraćaja na prugama Srpske.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Okončan štrajk željezničara

    1. 122

      Ko ce je prodati i kome?
      Ovi nasi bi voljeli prodati ne bi li se ugradili ili jos navukli love za ”drzavne poslove”, al’ ko je lud da da pare za ovo sto su napravili od ZRS. Pa ZRS vec imaju neke nove vlasnike, samo to treba provesti (dobavljaci, radnici, prakticno svi kojima ZRS duguju).

    2. 007

      Željeznice RS treba prodati, nekom ko zna kako treba praviti dobit a ne gubitke. Svima će biti bolje od zaposlenih u željeznici do cjelokupnog naroda RS, sem političarima koji kerčme sve pa i ovo. KOLIKO SU SAMO KROZ ŽELJEZNICE PROVUKLI NOVCA? ZA SEBE NARAVNO.??? Sve drugo je obmana tih zaposlenih, nejesno mi je kako toga nisu svjesni za veoma kratak period imaće još veći problem pred sobom. Čovjek ne jede samo danas ima biološku potrebu da to radi i sutra i tako sve . . . .

    3. 122

      Ne daje vlada svoje pare zeljeznicama, al’ narodu ocigledno ne smeta sto hrane parazite u vladi, pa mogu i na zeljeznici. Koliko je do sada ubaceno para u zeljeznice, mogli smo napraviti prugu do Mjeseca i opremiti je superbrzim vozovima na nuklearni pogon. Ovako imamo zardjale kocije, krive sine, brdo pijanaca koji teturaju oko pruge, i ”managere” ZRS koji za suplje laprdanje dobijaju milione, na ovaj ili onaj nacin.
      Sve to treba rastjerati, objaviti regularan konkurs i primiti neophodan broj radnika, staviti u administraciju 5-6 ljudi i da vidis kako se radi. Al’ ko je lud to da uradi?

    4. lemi

      zar zeljeznice imaju viska radnika?

    5. nezaposlen

      “On je dodao da će Vlada RS dati garancije ŽRS za dobijanje kredita od 16 miliona KM, te da će biti obezbijeđena dodatna dva miliona KM da bi unaprijedili redovnu isplatu plata zaposlenima u stoprocentnom iznosu.” Nemam riječi, opet kredit za plate, uzalud je nadati se da im niko neće dati isti, mada je krajnje vrijeme da se počne razmišljati i raditi ekonomski prihvatljiv način.
      Zadnjih dana sam razgovarao sa nekoliko privatnih preduzetnika, svi su redom zabrinuti oko isplate plata, dilema je takva da su prethodnih godina ušli u kredite da bi lakše izdržali teret krize i pokrili gubitke poslovanja,a zadržali zaposlene i plate, novim nametima došli su u poziciju da, ako isplate ugovorene plate ne ostaje im mogućnost servisiranja kredita, dakle drugih tekućih obaveza, smanjenje plata utiče na zaposlene i sigurno samim tim na kvalitet rada a srednjeročno gledano posledica je pad prihoda, treća opcija je otpuštanje radnika, ali problem su otpremnine kao veliki trošak u kratkom roku ali i rentabilnost, jer nema viška radnika,a taj trošak bi opet akumulirao gubitak koji uz smanjenje radne snage smanjuje i obim posla te opet srednje ili dugoročno vodi u propast. Šta učiniti?
      znam i za druge primjere koji su se odlučili za smanjenje i to jedni se bave obezbjeđenjem(security agencija), a drugi igrama na sreću(kladionica), neupućenim zaista jaka preduzeća.
      Uporedimo ŽRS sa problemom gore navedenih preduzeća kojima novac ne pada sa neba i glavni razlog postojanja je ostvarivanje dobiti, a obaveza održanje likvidnosti, mislim da bi ŽRS mogle prepisati neke poteze, prije svega otpuštanje radnika koji su zaposleni pred zadnje izbore i to momentalno!

    6. lemi

      iskoristice garantni fond. Samo se dalje zapada u dubiozu.

    7. igor

      koja ce banaka dati kredit, kad kaze Vlada da ce se regres isplatiti iz kreditnog aranzmana