Capital.ba

Ni fudbal nije povećao prodaju piva

21.06.2008. / 15:46

BERLIN ,  Nijemci, koji u svijetu važe za velike pivopije, sve manje piju to piće, pa čak i evropsko fudbalsko prvenstvo, za razliku od ranijih godina, nije povećalo prodaju piva, dok njemački proizvođači imaju gotovo zanemarljiv udio na svjetskom tržištu.

Njemački pivari se vajkaju s razlogom, jer podaci pokazuju da je prije 30 godina svaki Nijemac, u prosjeku, pio 140 litara piva godišnje, a danas samo 111 litara.

Ulrih Kalmajer, menadžer jedne od najvećih njemačkih pivara “Radeberger”, kaže da bi razloge trebalo tražiti u poskupljenju piva, a u posljednje vrijeme i zabrani pušenja u gostionicama, prenosi  radio Dojče vele.

“Normalno prodajemo 50.000 hektolitara na dan, a u vrijeme Svjetskog fudbalskog prvenstva, prije dvije godine, prodavali smo 75.000, odnosno 50 posto više. Međutim, sadašnje Evropsko prvenstvo nema nikakvog uticaja na prodaju i mislim da je to posljedica zabrane pušenja”, rekao je Kalmajer.

Međutim, najveći problem je neprestani rast cijena sirovina i energije, a te izdatke pivari ne mogu tek tako da prebace na kupce. “Podigli smo cijene, ali time nismo pokrili povećane troškove proizvodnje. Moraćemo zato da pribjegnemo novim racionalizacijama, a onda ćemo razmisliti i o novom poskupljenju, ne ove, ali iduće godine”, kazao je Kalmajer.

Interesantno je da njemačke pivare nisu konkurentne na svjetskom tržištu i da nemaju gotovo nikakvu ulogu. Marki piva ima na hiljade, a polovina ukupne proizvodnje piva je u rukama nekoliko koncerna.

Tu je i belgijsko-brazilski koncern “Inbev”, koji je spreman da plati 46 milijardi dolara za preuzimanje američke pivarske grupe Anhojzer-Buš, čije su kultne marke u SAD – Badvajzer i Bad lajt – istovremeno dva najprodavanija piva u svijetu.

Samo u Evropi, te dve grupacije koje bi da se integrišu, nude 200 vrsta piva.

Kalmajer je naveo poražavajući podatak da, iako je “Radeberger grupa” najveća u Njemačkoj, njeno učešće na svjetskom tržištu piva iznosi samo jedan procenat.

Ukoliko pivare žele da povećaju proizvodnju, moraju da se okrenu istočnoj Evropi, Aziji i Latinskoj Americi, jer tamo raste žeđ za pivom. Najveće tržište piva je kinesko, a sljede SAD, Rusija i Brazil, pa tek onda Njemačka.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!