Capital.ba

Nema krize za “Lamborgini”

13.01.2009. / 13:08

DETROIT, Italijanski proizvođač sportskih automobila “Lamborgini”, čija cijena kola počinje tek od 200.000 dolara, zabilježio je minule godine rekordnu prodaju i planira da poveća prodajnu mrežu u svijetu, uprkos posrtanju čitave industrije koje je iscrpilo američke rivale.
“Lamborgini”, koji posluje u okviru grupacije “Folksvagen”, prošle godine je prodao rekordnih 2.430 vozila, jedan odsto više nego godinu ranije, zahvaljujući petnaestorici novih dilera, izjavio je direktor kompanije Stefan Vinkelman na Sjeverno-američkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu koji je otvoren u nedjelju.
On je ipak odbio da iznese koliki je profit kompanije prije izmirenja poreskih obaveza, rekavši samo to da je i tu “postavljen rekord.”
“Lamborgini” je pronašao nove kupce na novim tržištima kao što su Kina i Južna Koreja, gdje će ove godine angažovati 10 novih dilera, kako bi se spriječile teže poslijedice pada prodaje na američkom i drugim bogatijim tržištima, ugroženim kolapsom finansijskog tržišta, kazao je Vinkelman i dodao da kompanija ima ukupno 122 dilera u svijetu.
U razgovoru s novinarima, on je rekao da je “Lamborgini” “finansijski zdrava” kompanija i najavio uvođenje novih verzija njegova dva modela sa dva sjedišta svake godine.
U italijanskoj fabrici u Bolonji nema planova da se izrađuju manje skupi automobili koji bi se mogli nadmetati sa “Fijatovom” filijalom “Maserati”, čija cijena automobila startuje od 115.000 dolara. Ali, “Lamborgini” razmatra proizvodnju vozila sa četvroro vrata, čiji je prototip predstavljen prošle godine na pariskom sajmu automobila.
Povećane isporuke u Kinu, Južnu Koreju i Bliski Istok uspijele su da nadomijeste pad prodaje na američkom tržištu za 20 odsto minule godine.
U Kini je prodaja lani više nego udvostručena, na 72 automobila u odnosu na godinu ranije, a Amerika je, uprkos krizi, i dalje najveće njegovo tržište.
Za sada “Lamborgini” ne planira izradu sportskih kola na električni pogon, kao što to čine firme “Fisker automobili” ili “Tesla motor”, pošto električni motori još ne mogu da proizvode tako velike brzine koje zahteva “Lamborgini.”
Prosiječan kupac “lamborginija” čeka šest mjeseci da bi dobio kola nakon što se porudžbina uplati, a svako vozilo se izrađuje ručno, sa svim specifičnostima koje zahtijeva kupac.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!