Capital.ba

Ne pomaže ni više para, Amerikanci razočarani

29.02.2016. / 7:50

sadVAŠINGTON, Amerikanci su povećali potrošnju u januaru, dok su im prihodi povećani najviše od juna.

Međutim, nezavisno istraživanje pokazuje da je došlo do pada optimizma potrošača u SAD.

Potrošnja u maloprodaji povećana je u januaru za 0,5 odsto, što je najviše u posljednjih osam mjeseci, saopštilo je ministarstvo trgovine SAD, dok su zarade Amerikanaca povećane za 0,5 odsto.

Potrošnja u maloprodaji pokriva dvije trećine ekonomskih aktivnosti, tako da bi solidni podaci za januar mogli povećati očekivanja da će potrošnja doprinijeti dodatnom rastu američkog BDP-a.

S druge strane, američki potrošači su izgubili nešto od svog optimizma usljed zabrinutosti da će doći do usporenja rasta što bi moglo da ugrozi radna mjesta, saopštio je Univerzitet Mičigen.

Indeks raspoloženja potrošača Univerziteta Mičigen pao je u februaru na 91,7 poena s januarski 92. Prije godinu dana taj indeks je iznosio 95,4 poena.

Ekonomista tog univerziteta Ričard Kartin rekao je da su Amerikanci zabrinuti da bi moglo doći do usporenja privrednog rasta SAD.

Američko ministarstvo trgovine saopštilo je da je BDP u posljednjem tromjesečju bio povećan za jedan odsto, dok je ranije procijenjivan rast od 0,7 odsto. Beta

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!