Capital.ba

Konačno kraj gradnje Koridora 10?

04.06.2011. / 16:50

BEOGRAD, Sjeverna dionica Koridora 10 od Horgoša do 46. kilometra prema Novom Sadu biće, poslije više “probijanja” rokova gradnje, potpuno završena do kraja juna.
To su izjavili izvođači radova na Koridoru, a građevinci koji grade most kod Beške potvrdili su da će biti izgrađen 30. septembra.
Svi nezavršeni radovi na Koridoru 10 treba da se okončaju, prema izjavi ministra infrstrukture i energetike Milutina Mrkonjića datoj početkom ove sedmice, do polovine 2013. godine, dok je ranije bilo planirano da se to obavi do 1. maja naredne godine.
Zamjenik direktora projekta na izgradnji mosta kod Beške Slobodan Mitrović izjavio je da će taj most, u dužini od 2,2 kilometra, biti završen najvjerovatnije do 30. septembra ove godine, kao i ostali radovi koji će omogućiti nesmetano odvijanje saobraćaja na tom infrastrukturnom objektu.

Na gradilištu mosta kod Beške angažovano je više od 100 ljudi. Oni trenutno rade na spajanju dva polja betonske konstrukcije mosta, pojedinačne dužine oko 20 metara i na pristupnim saobraćajnicama sa obje strane obale Dunava.

Jedan od problema koji je usporio izgradnju mosta bilo je veoma malo rastojanje temeljnih stubova starog i novog mosta, ispod dna Dunava, tako da je u saradnji sa stranim stručnjacima i Institutom “Jaroslav Cerni” iz Beograda, nađeno rješenje da se izbjegne slijeganje stubova starog mosta, objasnio je Mitrović.

Dodatni problem je bilo klizište na desnoj obali Dunava. Tokom gradnje izvođači radova su ustanovili i da je na lijevoj obali rijeke bila potrebna mnogo veća dužina šipova za stubove nego što je prvobitno planirano.

Mitrović kaže da je most koji se gradi kod Beške trenutno najduži objekt te vrste u Evropi i da je u tu ogromnu građevinsku konstrukciju ugrađeno oko 70.000 kubnih metara betona, 10.000 tona armature, blizu 50 kilometara čeličnih kablova za prednaprezanje, a u dno Dunava je pobijeno oko 14 kilometara šipova, prečnika oko 1,2 metra, pojedinačne dužine od 24 do 46 metara.

Podsjećajući da su radovi počeli 2008. godine, Mitrović je napomenuo da je konzorcijum, koji čine njemački “DSD” i austrijska “Alpine bau”, ugovorom obavezan da uradi rekonstrukciju postojećeg mosta na Dunavu kod Beške i izgradi drugi, paralelno sa starim na udaljenosti od 19 metara, sa pristupnim saobraćajnicama u dužini od 3,4 kilometra.

Prema njegovim riječima, stari most kod Beške gradile su firme iz cijele bivše Jugoslavije i završile ga u roku od pet godina, a novi će biti završen za tri i po godine.
Predstavnik firme “Putevi Užice” Stanko Tejić izjavio da je početkom ove sedmice počelo postavljanje završnog sloja asfalta, zaštitne ograde između kolovoza i saobraćajne signalizacije na dionici od graničnog prelaza Horgoš do 46. kilometra na Koridoru 10 ka Novom Sadu.

“Dva sloja asfalta su postavljena i počinje postavljanje habajućeg sloja, dinamikom od oko dva kilometra dnevno, pa će za 20 dana ta dionica biti potpuno završena”, tvrdi Tejić i napominje da se građevinski materijal doprema željeznicom i kamionima sa udaljenosti od 300 do 400 kilometara, “tako da ne zapinje do materijala”.

Izvođači radova na sjevernom kraku Koridora 10 kažu da sada rade od “izlaska do zalaska sunca” i da jedinu pauzu imaju kada čekaju da im kamioni dopreme asfalt ili drugi građevinski materijal, ili kad im dovezu hranu i vodu na gradilište.

Prema podacima Ministarstva za infrastrukturu do sada je završena gradnja 60 kilometara puta na Koridoru 10, a u toku su radovi na još 120 kilometara i taj posao treba da se okonča do kraja ove godine.  Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!