Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    „Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

    8. Jula 2025. — 13:17

    Poslanici vlasti nezainteresovani za “Prointerov zakon”

    8. Jula 2025. — 12:55

    Od četvrtka vaspitačice iz javnih vrtića u generalnom štrajku

    8. Jula 2025. — 08:31

    Dodik ne uspijeva predvidjeti Trampove želje

    7. Jula 2025. — 14:57
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    „Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

    8. Jula 2025. — 13:17

    Berza tone zbog Trampovih carina, Tesla gubi milijarde

    8. Jula 2025. — 11:40

    Isplata dividende akcionarima M:tela krajem mjeseca

    7. Jula 2025. — 13:54

    CB BiH: Rezerve monetarnog zlata 3,5 tone

    7. Jula 2025. — 13:38

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Tramp uvodi carine od 30 odsto na svu robu iz BiH

    8. Jula 2025. — 09:12

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Na prijedorskoj pijaci ni trećina štandova nije popunjena

    3. Jula 2025. — 11:30

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

    7. Jula 2025. — 12:31

    Grožđe obećava, ali radnika manjka

    5. Jula 2025. — 08:17
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    Pogledajte koje su najmanje korumpirane zemlje

    8. Jula 2025. — 13:45

    Berza tone zbog Trampovih carina, Tesla gubi milijarde

    8. Jula 2025. — 11:40

    Ko dominira svjetskim tržištem: Najveće kompanije u SAD-u i Kini po tržišnoj vrijednosti

    7. Jula 2025. — 16:26

    Kina odgovorila Trampu zbog prijetnji u vezi sa dodatnim carinama

    7. Jula 2025. — 11:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi odbili da odgode izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor

Kinezi odbili da odgode izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan24. Juna 2019. — 14:214 komentara4 minute čitanja

BANJALUKA – Kinezi su odbili zahtjev Vlade Republike Srpske da odgode gradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, a zbog opredjeljenja vlasti Srpske da gradi i autoput prema Bijeljini i Srbiji, u problemu bi mogli da se nađu u Republičkoj upravi za geodetske i imovinsko – pravne poslove i Pravobranilaštvu RS.

Naime, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru ove godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd.

Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić, iako je ranije govorio da nema odgađanja gradnje autoputa te optuživao portal CAPITAL da pogrešno izvlači zaključke u vezi s premijerovom izjavom, sada priznaje da su sa Kinezima razgovarali o zastoju gradnje.

Trninić je kazao da kineska kompanija, preko preduzeća koje je registrovala u RS, radi na terenu i da trenutno prima domaće radnike, projektante i stručno osoblje koje će im pomoći pri izradi planske dokumentacije.

„Vjerovatno će sve ići svojom dinamikom. Mi jesmo u jednom momentu, zbog prioriteta da se što prije povežemo s Beogradom, rekli da to jeste prioritet i to jeste i dalje prioritet. Onda smo razgovarali sa kineskim partnerima eventualno da malo zastanemo, ne da raskinemo to, da zastanemo sa određenom dinamikom izgradnje autoputa prema Prijedoru kako bi smo se mogli posvetiti, Republička uprava za geodetske i imovinsko pravne poslove zbog eksproprijacije i naše Pravobranilaštvo da bi se moglo intenzivno baviti ovim dijelom autoputa, ali na kraju smo u dogovoru s kineskim kompanijama rekli ne, idemo dinamikom kojom smo planirali“, rekao je Trninić za ATV.

Trninić je priznao da se dvije nadležne institucije za eksproprijaciju i rješavanje imovinsko – pravnih odnosa ne mogu istovremeno posvetiti pitanjima za oba autoputa, ali nije razjasnio kako će taj problem biti riješen.

Na ranija pitanja CAPITAL-a o tome kako teče realizacija ugovora sa Kinezima za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, Trninić je odgovorio šturo, da realizacija teče planiranom dinamikom, ne želeći da precizira šta je urađeno po pitanju eksproprijacije ili projekta za prvih šest mjeseci trajanja ugovora, o čemu smo pisali u tekstu „Višković šumom, Trninić drumom“.

Projekat od početka netransparentan

Posao gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor dodijeljen je firmi „SDHS-CSI BH“, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kineske kompanije “China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group”, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “Firma sa kapitalom od jedne KM gradiće autoput”.

Za taj autoput Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Taj iznos trebalo bi da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će da bude obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima bi na kraju Republika Srpska platila 975 miliona evra.

Ugovor o koncesiji parafiran je tri dana pred izbore u oktobru 2018, nakon čega je kineska kompanija zakasnila dan sa uplatom jednokratne koncesione naknade od 4,4 miliona evra, da bi zatim bilo utvrđeno da nedostaje oko 40.000 evra, a što se “izgubilo” prilikom konverzije valuta.

Nakon niza peripetija i oko dobijanja saglasnosti nadležnih institucija, koncesioni ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor je potpisan.

Kakvi su tačno rokovi propisani nije moguće saznati jer „Autoputevi Republike Srpske“ i direktor tog preduzeća Dušan Topić od javnosti kriju dokumente.

Ranija analiza portala CAPITAL pokazala je da bi građani Republike Srpske mogli ostati bez stotina miliona maraka jer je Vlada RS bez analize o prometu vozila obećala kineskoj kompaniji da će na autoputevima godišnje prikupiti 32,5 miliona evra putarine, a sve manje od toga biće plaćeno iz Budžeta RS.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput autoput banjaluka prijedor izbor izdvajamo Neđo Trninić radovan viskovic vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSberbank Banja Luka prvi izbor klijenata u 2019. godini
Sljedeći članak Kompanije sa rang-listi 100 najvećih u BiH povećale broj zaposlenih za skoro 20.000!

Povezani članci

Capital teme 42 minute čitanja

Viškovićev kum gradi solarnu elektranu  

Capital teme 162 minute čitanja

“Akcionar”: Promjena vlasnika „Alumine“ nezakonita

4 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Opop 24. Juna 2019. 16:49

    Kod ovog viskovica ne ide, ne ide…pa onda stane

    Odgovori
  2. Putuj 24. Juna 2019. 17:49

    Neće ni biti autoputa. Bar ne sa ovom firmom i u dogledno vrijeme. Cilj DNS a je ionako bio iznos penala koji će platiti građani Republike Nam a koji će Neđo podijeliti sa Markom a pinku će dobiti i ti kinezi.

    Odgovori
  3. Ccccccc 24. Juna 2019. 19:27

    Ide al kako Lemi kaže. Zaista nisam vjerovao da je ovoliko glup al’ eto. Da je bar jedini ali kad ih pogledam u vladi muka mi dođe

    Odgovori
  4. Piki 25. Juna 2019. 11:22

    SNSD sa Dodikom je toliko unistila RS da ce dugove placati i praunuci, ako ih bude.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

„Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

8. Jula 2025. — 13:1702 minute čitanja

Sredstva prikupljena emisijom akcija će se koristiti za pokriće tehničkih rezervi

Poslanici vlasti nezainteresovani za “Prointerov zakon”

8. Jula 2025. — 12:55

Od četvrtka vaspitačice iz javnih vrtića u generalnom štrajku

8. Jula 2025. — 08:31

Dodik ne uspijeva predvidjeti Trampove želje

7. Jula 2025. — 14:57

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti