Capital.ba

Potpisan ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor, rok za otkup zemlje dvije godine

13.12.2018. / 11:43

BANJALUKA – Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je danas u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju će uraditi Republika Srpska, te za izradu glavnog projekta, što je u obavezi kineskih investitora.

Ugovor o koncesiji potpisali su ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić i Jang Sju, generalni direktor kompanije „SDHS-CSI BH“, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kineske kompanije “China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group”, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “Firma sa kapitalom od jedne KM gradiće autoput”.

Autoput će biti dužine oko 42 kilometra, a očekuje se da će na dionici biti izgrađeno sedam tunela i 35 mostova, sa tri planirane petlje i infrastrukturom za zatvoreni sistem naplate putarine i sa tri naplatne stanice, kao i sistemom za upravljanje i kontrolu bezbjednosti saobraćaja.

Trninić je rekao da je urađena studija ekonomske opravdanosti izgradnje autoputa, da je radila renomirana konsultantska kuća, ali nije želio da kaže koja.

Pojasnio je da je iznos od 32 miliona evra koju će RS godišnje plaćati Kinezima za raspoloživost autoputa uključuje izgradnju, održavanje i upravljanje autoputem te da to nije velika suma.

Autoput će tako graditi Kinezi, a Republika Srpska će im u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra. Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi će, s druge strane, plaćati godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa koštaće Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima će na kraju Republika Srpska platiti 975 miliona evra.

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor 4. oktobra parafirali su Trninić i Sju, a kineska kompanija zakasnila je dan sa uplatom jednokratne koncesione naknade od 4,4 miliona evra, da bi zatim bilo utvrđeno da nedostaje oko 40.000 evra, a što se “izgubilo” prilikom konverzije valuta. Nakon niza peripetija i oko dobijanja saglasnosti nadležnih institucija, koncesioni ugovor je danas potpisan.

Ranija analiza portala CAPITAL pokazala je da bi građani Republike Srpske mogli ostati bez stotina miliona maraka jer je Vlada RS bez analize o prometu vozila obećala kineskoj kompaniji da će na autoputevima godišnje prikupiti 32,5 miliona evra putarine, a sve manje od toga biće plaćeno iz Budžeta RS.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

 

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Potpisan ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor, rok za otkup zemlje dvije godine

    1. franjo

      Mišljenja sam da su dobri putevi spas za ekonomiju, oni život znače, pogledajteNJemačku i sve će vam biti jasno. U potpunosti podržavam aktualnu politiku zbog opredjeljenja za izgradnju autoputeva.Samo naprijd narod Vas podržava i sa Vama vjeruje u bolje sutra.

    2. LULA

      Mislim da ce ovim autoputem da se voze sirijci,jer srba neče biti ni na papiru.
      Osim toga da li je neko analizirao efekte od autoputa BL -Doboj, kolika je zarada, ja sam neki dan isla i na celom autoputu bilo je oko 20 auta.
      Sporednim starim putem su vozili kamioni i bila je velika gužva.
      Ako bude na novom putu putarina 10 KM i dekretom kao što i rade nateraju sva auta da se voze možda nakupe od naroda.

    3. Milki

      Kako je Dodik krenuo sa ekonomskim pustosenjem RS, od RS ce ostati samo znacka na njegovom odijelu.

    4. Boris

      Opet isto!!!!!! Ovaj portal bas mrzi RS.

      Za 33 godine ako ne bude ni eura od putarine RS ce ovaj autput kostati 565 miliona eura a kao bude putarine obracunate po kriterijima autora onda ce ovaj autoput kostati RS oko 425 miliona eura .
      To je bez ikakve indirektne koristi koji ce ovaj autoput donjeti banjalucko kozarskoj regiji . Ej pa svi ovi iz ove regije treba da slave ovaj auto put posto ce sad moci da unovce djedovinu za vece pare jer cijena zamljista ce otici u nebo u citavom potkozarju..

      • mali

        Po cemu portal mrzi RS?

        Lupas netacne podatke.

        Kinezi ce 33 godine da naplacuju 32,5 miliona evra godisnje.
        To znaci 32.5 * 33= 1 072 500 000 evra ukupno (rijecima: milijarda i sedamdeset dva miliona evra ili 2 091 000 000 maraka. Toliko ce kinezi da naplate za izgradnju 42 kilometra autoputa.

        To znaci da ce kinezi da naplate skoro 50 miliona maraka za kilometar autoputa. Manje bi kostalo da integral gradi autoput.

        Autput donosi korist, to niko ne spori ali je cijena previsoka i ne postoji ekonomska opravdanost. Brojanje saobracaja je utvrdilo da na ovoj dionici puta prodje od 6000 do 14 000 vozila dnevno u zavisnosti od mjesta. Ovo nije tranzitni autoput pa da se moze tvrditi da ce medjunarodni transport ici njime i tako se odplatiti.

        Od 14 000 vozila vecina nece koristiti autoput jer je u pitanju lokalno stanovnistvo koje ne putuje na citavoj dionici od Prijedora do Banja Luke i rijec je uglavnom o automobilima za koje je najmanja putarina. Ali da kazemo da ce nekim cudom svih 14 000 vozila putovati od Banja Luke do Prijedora i opet ne moze da se prikupi 33.5 miliona EVRA.

        • Boris

          Mrzi te zato sto tebi koji pored osnovnih cetiri matematicke operacije ne znas da postoje I druge.Ko sto sam vec rekao u jednom od prethodnih odgovora autoru “da je ekonomija tako jednostavna I moze se svesti na na ove cetiri operacije “ koje I ti koristis ovdje , to bi bilo super i nikad ne bi bilo ni jedne krize I svi bi poslovali uvjek u plusu.
          Evo ti uzmi 2 Eura . Za jedan uzmi 1 kilogram secera a onaj drugi ostavi I onda za 33 godine kupi za njega taj isti secer . Vidjeces da ces moci kupiti samo 200-300 g.
          Jos lakse ukucaj u Google da ti kaze buducu vrijednost jednog eura ili citavog ovog iznosa koje si izracunao pa ces vidjeti kolika je stvarno vrijednost .To je najednostavniji nacina Ali ako se racuna bas kako treba onda ce biti drugciji I realan.
          Ako se to na jednom portalu kao ovaj na nepravilan nacin tumace podatci bez ikakve namjere da ih se realno prezentuju i objasne osobama kao ti, ja onda mislim da poslije serije tekstova selektivnog izvjestavanja , imam pravo da zakljucim da mrze RS . Ako se neko bori cak I na ovaj nacin da se ne grade putevi u RS ja onda ne znam…..

    5. Perooo

      Ovo ni najveci neprijatelj RS ne bi uradio, sta radi Dodik.

    6. Formula 1

      7 tunela do prijedora, pa kuda ide taj autoput, kroz kozaru ukrug?

    7. Perki

      Hoce li iko u zatvor zbog ovoga?

      • Danica

        Ovo nije projekat, nego zavođenje u ropstvo srpskog naroda.
        Sa samo 300 miliona Evra, koji bi bili uloženi ravnomjerno u RS i u zdravu oblast RS bi mogla da oživi privredu dobro i da spriječi raseljavanje stanovništva.
        Za ovim pute nikako ne može biti prioritet kod zemlje u ovakvom stanju.
        Ko li je uzeo procenat za konverziju?
        Ovo ni okupator ne bi uradio.
        Pogledajte uslove i sve će vam biti jasno.