Capital.ba

Jeftinija, ali rizičnija varijanta

10.08.2011. / 8:15

BEOGRAD, Čekajući „last minit“ aranžman, turisti na kraju mogu da ostanu bez odmora. Uprkos tome što mnogi smatraju da se najviše isplati čekati popust i uplatiti aranžman u posljednjem trenutku, iskustvo govori da je to jedna od najvećih zabluda.
– Nisam pristalica „last minita“, jer da bi turista dobro prošao mora da se dogodi splet okolnosti u kojima čovjek treba da ima puno sreće – kaže Nikola Potić iz „Kontikija“. – Nije sve u cijeni, već i u tome šta dobijaš za svoj novac, jer u „last minitu“ putnik ne može da bira ni hotel ni cijenu.
Mnogi turisti zaboravljaju da su tokom ranih uplata na proljeće mogli da obezbjede znatno jeftinije aranžmane za jul ili avgust nego što bi ga platili u „posljednji čas“. Jer, tada turističke agencije imaju bogatiju ponudu i mame turiste niskim cijenama i popustima.
Ali, „last minit“ ponude uvijek dobro dođu svima koji tek na kraju ljeta imaju odmor ili tada obezbjede novac za ljetovanje. U „Kontikiju“ uvijek imaju „specijalnu ponudu“, a trenutno se na aranžmanu u Turskoj može uštedjeti i 440 evra po osobi. U agenciji „Viva“ sad je u ponudi popust za određene polaske ka Grčkoj, pa za Krf važi sniženje od 10 odsto, dok se za Stavros i Tasos plaća 15 odsto manje. Takođe, na Siciliji i Kosta Bravi popust za smještaj je 10 odsto. Slična je situacija i u drugim agencijama, koje odobravaju popust od 10 do 20 odsto, ali on važi samo za smještaj.
– Naravno, postoje turisti koji su imali sreće sa „last minitom“ – objašnjava Potić. – Riječ je o ljudima koji su veoma prilagodljivi mjestima u kojima odsjedaju u periodu ljetovanja. Istina, nekada su pojedine sezone zahvalne za „last minit“, jer se neki aranžmani ne prodaju, kao što je bio slučaj sa Egiptom. Ali i tu može biti posljedica, jer malo je mjesta u avionima, pa će opet mnogi ostati bez odmora.

Uplate
Iskustvo putnika koji dosta putuju govori da je najbolje ciljati rane „bukinge“ i uplate u „prvom trenutku“. U Njemačkoj, na primjer, do aprila vrše se uplate 80 odsto aranžmana, a kod nas tek tada počinje prodaja. U ranim uplatama srpski turisti popune 20 odsto ponuđenih aranžmana, što govori o tome da imamo „svježe turiste“, koji su tek odskoro počeli da ljetuju. Novosti

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!