Capital.ba

Internet preuzima posao trgovinama

02.11.2010. / 8:40

LONDON, U Evropi se za novogodišnje praznike očekuje rast prometa u maloprodaji za skromnih 0,8 odsto, uz snažan rast kupovine putem Interneta.
U studiji Centra za istraživanje u maloprodaji, koju je naručio “Kelokoo”, kompanija koja prati internet prodaju, objavljena je prognoza o prometu u maloprodaji u šest posljednjih sedmica ove godine u visini 313 milijardi evra, u poređenju s 310 milijardi u istom razdoblju prošle godine, odnosno 305 milijardi evra u 2008. godini, prenose agencije.
Procjena se temelji na podacima nacionalnih statističkih kancelarija, nezavisnih istraživačkih organizacija, uključujući i agenciju “Euromonitor Mintel”, te od 50 velikih maloprodajnih lanaca u Britaniji, Danskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Holandiji, Norveškoj, Španiji i Švedskoj.
“Prognoze za promet u maloprodaji za ovogodišnji Božić prilično su mlake, pri čemu sve ukazuje na izazovne prilike u trgovini u nadolazećim mjesecima”, rekao je izvršni direktor “Kelkooa” Ričard Stables.
On je dodao da kupovina putem Interneta ne pokazuje znakove usporavanja i postaje pravi izazov za dominantnu ulogu klasičnih trgovina u centrima gradova.
Istraživanje tako pokazuje da bi internet prodaja trebalo da skoči za 25 odsto, na 32,1 milijardu evra, dok bi prodaja u konvencionalnim trgovinama trebalo da padne za 1,4 odsto, na 281 milijardu.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!