Capital.ba

Hotelski brendovi stižu u Srbiju

14.02.2013. / 7:45

hotelZAGREB, Predstavnici međunarodnih hotelskih lanaca ocijenili su na Adria Hotel Forumu u Zagrebu da je Srbija privlačna destinacija za nove investicije.

Srbija ima razvijen segment poslovnog turizma i manje je centralizovana od Hrvatske, ocijenio je potpredsjednik kompanije Interkontinental Piter Vermer.
Beograd se orijentisao na biznis, dok Zagreb više naginje odmorišnom turizmu i to je razlog zbog kojeg smo se orijentisali na to tržište, istako je Vermer koji je inače zadužen za razvoj u zemljama Beneluksa i istočne Evrope.
I Zagreb i Beograd su ranije imali po jedan hotel pod brendom Interkontinentala, ali su oba izgubila licencu. Hotel u hrvatskoj prijestonici u međuvremenu je postao dio Starvudovog lanca Vestin, dok se beogradski hotel trenutno renovira i od naredne godine poslovaće pod Interkontinentalovim brendom Kraun plaza.

Vermer je najavio da će Interkontinental, inače najveći hotelski operater na svijetu, u narednom periodu u Srbiji otvoriti četiri do pet novih hotela sa 900 soba.

Predsjednik hrvatskog Udruženja poslodavaca u hotelijerstvu, Kristian Šustar, ne slaže se sa Vermerovim ocjenama. On smatra da između Zagreba i Beograda nema velike razlike u biznis segmentu, ali da hrvatska prijestonica nema poslovnu scenu ni konferencijske dvorane, pa nije čudno što postaje ljetna destinacija, što bi trebalo da bude samo jedan manji segment turizma u tom gradu.

Rješenje za hrvatsko hotelijerstvo Ulrih Vidmer, potpredsjednik razvoja Hiltona za srednju Evropu, vidi u gradnji odmarališta na obali, s tim što bi, kako kaže, bilo veoma teško motivisati investitore da dođu bez jasne poslovne strategije koja bi donosila profit.

“Sagradili smo jedan hotel u Dubrovniku prije sedam godina i to je bio jedini u ovom regionu, izuzev Bukurešta. Danas imamo jasnu strategiju za Jugoistočnu Evropu i planiramo da otvorimo hotel u svakom glavnom gradu i još po jedan u drugom gradu po veličini“, izjavio je Vidmer.

Hrvatska trenutno ima 26 međunarodno brendiranih hotela, odnosno 18 odsto brendiranih soba u ukupnom hotelskom smještaju, upola manje od evropskog prosjeka. Iako Srbija ima manje od devet odsto, hotelski operateri mahom ugovaraju poslove na ovdašnjem tržištu.

U toku prošle godine austrijski Falkenštajner je otvorio hotel na Novom Beogradu i preuzeo hotel na Staroj planini, dok je potpuno renovirani beogradski Metropol postao dio Starvudove Luksuzne kolekcije.

Pored pomenute Kraun plaze, u glavnom gradu Srbije u toku je izgradnja hotela Radison u Bulevaru vojvode Mišića, a uskoro se očekuje i početak renoviranja zgrade Jugodrva u Vasinoj u kojoj bi početkom 2014. trebalo da počne da radi Meriotov Kortjard hotel.

Tokom godine se, prema ranijim najavama, očekuje i otvaranje Holidej Ina u Novom Sadu, prenose agencije.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Hotelski brendovi stižu u Srbiju

    1. dejan spasojevic

      Šta će nam?!da je sreće da brendovi Iz Srbije idu u svijet.