Capital.ba

FIPA plaćala vozača da broji i razvrstava promotivni materijal

28.01.2022. / 14:35

SARAJEVO – Institucije BiH godišnje angažuju na stotine osoba preko ugovora o djelu i podijele na stotine hiljada maraka budžetskog novca, pravdajući se kako im nedostaje kadrova koji bi te jednokratne zadatke obavili.

FIPA

Milica Marković, FOTO: Glas Srpske

Novac se dijeli bukvalno za sve i svašta, što pokazuje i primjer iz Agencije za promociju stranih investicija (FIPA) BiH, gdje je direktorica Milica Mrković (SNSD) pretprošle godine plaćala osobu za brojanje i razvrstavanje promotivnog materijala.

Naime, ona je u ljeto 2020. godine angažovala Miloša Gajića, svog sadašnjeg vozača i sa njim potpisala ugovor o djelu kojim se on obavezao da mijenja drugog vozača koji je bio na godišnjem odmoru, kao i da usput vrši prebrojavanje.

Za te poslove, dobio je nešto preko 1.000 maraka.

Pravdajući ovaj angažman, Markovićeva je navela kako je on brojao 20 različitih vrsta promotivnog materijala i razvrstavao ga prema nazivu, količini i vremenskom periodu štampanja.

Cilj navedenog bio je da novoimenovani rukovodilac stekne uvid u raspoloživi, iskoristivi promotivni materijal Agencije, kao i da se oslobode prostorije predvidene za čuvanje promotivnog materijala koji više nije iskoristiv”, navela je ona u odgovoru na poslaničko pitanje koje joj je upiutila parlamentarka Mirjana Marinković-Lepić.

Gajić je pored mnogobrojnih brošura, između ostalog brojao i zastavice sa logom agencije (tri komada), Kese sa FIPA logom (185 komada), USB stikove (200 komada), kao i olovke (250 komada), ali i naljepnice i omote za CD-ove, flajere i papirne fascikle.

Sve ovo je vozač prebrojao

S obzirom da npr. korice brošure izgledaju identično, nije naznačeno vrijeme štampanja, uvidom u stranicu sa makroekonomskim pokazateljima uočeno je postojanje materijala štampanih u tri različita vremenska perioda, što je zahtjevalo dodatno vijeme za provjeru perioda štampanja, kako bi mogli izdvojiti promotivne materijale u kojima statistički podaci nisu aktuelni”, navela je Markovićeva.

Inače, angažovanje brojača pokazuje je i kako Agencija za promociju stranih investicija nema predstavu šta ima u svojim ladicama i policama.

Podsjećamo, o Ugovorima o djelu kao i načinu na koji se oni zloupotrebljavaju portal CAPITAL je pisao krajem 2020. godine, a kao primjer nam je poslužila Direkcije za civilno vazduhoplovstvo (BHDCA).

Naime, njen direktor Čedomir Šušnjar je odmah po preuzimanju funkcije potpisao više ugovora o djelu bez stvarne potrebe i zakonskog uporišta.

Kao se ispostavilo, ugovori su dodjeljivani za one poslove koji su već u opisu radnih mjesta zaposlenih u Direkciji i poslužili su kao pokriće direktoru da grupu sebi bliskih ljudi počasti o trošku države.

CAPITAL: D. Tovilović

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: FIPA plaćala vozača da broji i razvrstava promotivni materijal

    1. Goran

      Ja da sam strana investicija, pobjegao bih glavom bez obzira.