Capital.ba

Evropske željeznice se ujedinjuju

21.06.2015. / 6:20

vozBRISEL, Evropska unija će iduće srijede, 24. juna početi proceduru za ujedinjenje željeznica zemalja EU u jedinstven sistem, objavljeno je na specijalizovanom međunarodnom sajtu “Reilvej gazet”.

Utvrđeni su konačni nacrti tri propisa tehničkog dijela Četvrtog željezničkog paketa Evropske komisije, a predsjedavajuća EU, Litvanija, predstaviće nacrt tri propisa zemljama-članicama u srijedu u Briselu, na sastanku Komiteta stalnih predstavnika. Zatim će nacrti biti upućeni Savjetu EU (samitu), na odobravanje, poslije čega slijedi glasanje o njima u Evropskom parlamentu.

Time se cjelovito uređuje bezbjednost i “inter-operabilnost” željeznica zemalja EU da bi se uklonile razlike u njihovim tehničkim standardima, čime će se skratiti vrijeme i cijena prevoza, a ujednačiti standardi za poslovanje željezničkih preduzeća, i za lokomotive i vagone u evropskoj željezničkoj mreži.

Novina je i to što će Evropska željeznička agencija (European Railway Agency, ERA) postati “jedini šalter” EU za sve sertifikate o bezbjednosti i odobravanju upotrebe lokomotiva i vagona u međunarodnom saobraćaju.

Za domaći saobraćaj, željeznička preduzeća i proizvođači šinskih vozila moći će da biraju da li će sertifikate tražiti od ERA, ili od svojih, domaćih vlasti.

Zvaničnici Evropskog parlamenta angažovani u tim pregovorima, vrše pritisak za što brži prelazak u novi režim, te je usaglašeno da on stupi na snagu tri godine po donošenju tri nova propisa, uz mogućnost produženja tog roka za pojedine zemlje ukoliko to bude nužno iz tehničkih razloga. U pregovorima je usaglašeno i dalje usklađivanje tehničkih standarda evropskih željeznica.

Predsjednik Odbora Evropskog parlamenta za transport i turizam, Majkl Kramer (Michael Cramer) je izjavio da donošenje tri zajednička propisa “može biti prodor ka jedinstvenom evropskom željezničkom prostoru”, jer “uspjeli smo da prevaziđemo domaće procedure željeznica zemalja-članica i da utvrdimo sve-evropska pravila koja će doprinijeti da vozovi budu jeftiniji, a bezbjedniji”.

Uporedo se radi na političkom dijelu tog Četvrtog željezničkog paketa Evropske komisije i na dijelu o otvaranju tržišta zemalja-članica, o čemu se Evropski parlament izjasnio još februara 2014. godine. Luksemburg koji će predsjedavati EU od 1. jula, saopštio je da namjerava da Savjet EU (samit) te stavove potvrdi oktobra ove godine što je želja i Evropske komisije, prenijelo je na Fejsbuku Udruženje ljubitelja željeznice. Beta

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!