Capital.ba

Dug izvođačima 11,8 miliona KM

22.01.2009. / 7:30

SARAJEVO, Radovi na dionici autoputa na koridoru 5c Dobrinje – Kakanj u dužini 9,4 kilometra gotovo su obustavljeni, a dug izvođačima se popeo na 11,8 miliona KM, potvrdio je Erdal Trhulj, direktor Direkcije za autoputeve FBiH.
 
“Radovi su obustavljeni 12. januara zbog vremenskih uslova, ali i da bi se ovaj period iskoristio da se izvrše plaćanja prema izvođačima”, kazao je Trhulj.
Dionicu Dobrinje – Kakanj gradi domaći konzorcij koji čine “Euroasfalt” Sarajevo, “Hering” Široki Brijeg, “HP Investing” Mostar i “Putevi” Grude. Na njoj je, ističe Trhulj, obavljeno više od 90 posto radova ukupno vrijednih 64,4, miliona KM. Ovaj dio autoputa od Sarajeva do Zenice trebalo je da bude završen krajem 2008. godine.
“Preostali su radovi na kolovoznoj konstrukciji za koje nam je potrebno mjesec dana, te na regionalnoj cesti 445 od Dobrinje do Termoelektrane Kakanj uključujući dva mosta, a za što su nam potrebna dva mjeseca”, objasnio je Trhulj.
Ladislav Bevanda, direktor “Heringa” iz Širokog Brijega, kaže da od svih kompanija iz konzorcija jedino oni još nisu potpuno ugasili mašine, dok se firma “Putevi” Grude, prema njegovim informacijama, povukla sa gradilišta.
“Iako nas ne plaćaju, skupo nam je da ne radimo pa i dalje obavljamo svoj dio posla”, kaže Bevanda.
Dodaje da dugovi “Heringu” iznose oko 3,5 miliona KM i da neplaćanje sve kompanije iz konzorcija dovodi u nezavidnu situaciju da ne znaju šta da rade.
“Vlada Federacije BiH informisala nas je da je sredstva rezervisala u rebalansu budžeta i nama ne preostaje ništa drugo nego da čekamo”, naglašava Bevanda.
I dok gradnju dionice Dobrinje – Kakanj prate finansijske poteškoće, Direkcija za autoputeve FBiH nastavlja pripreme za izgradnju narednih dionica autoputa od Sarajeva do Zenice, za koje su obezbijeđena sredstva Evropske investicijske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.
Erdal Trhulj najavljuje da bi izgradnja dionice Kakanj – Bilješevo, duge devet kilometara, mogla početi u julu.
“Pretkvalifikacijska dokumentacija je završena i poslana na odobrenje Evropskoj investicijskoj banci. Očekujem da ćemo pretkvalifikacije objaviti početkom fabruara, a do jula isposlovati građevinsku dozvolu”, kaže Trhulj.
Kada se završi ova dionica autoputa, do ulaza u Zenicu potrebno je izgraditi tunel Vijenac i dionicu Gorica – Drivuša.
“Pretkvalifikacije za ove podsekcije ćemo raspisati krajem februara, a očekujem da ćemo do kraja avgusta završiti svu natječajnu dokumentaciju”, precizira Trhulj.
No, da bi se ove dionice gradile, dodaje, potrebno je da naša zemlja ispuni uslove evropskih kreditora, između ostalog da uvede taksu na gorivo, a o čemu je na nivou BiH postignuta saglasnost.
U košu sa drugim obavezama
Dug prema izvođačima radova na dionici Dobrinje – Kakanj biće tretiran u sklopu budžetskih obaveza koje su prenesene iz prošle godine u ovu, kazao je Nail Šećkanović, federalni ministar prometa i komunikacija.
“U budžetu su planirana sredstva za ovu dionicu autoputa, za eksproprijaciju za iduću dionicu, te za izgradnju bočnih naplatnih kućica”, dodao je Šećkanović.
Do 2015. godine 330 kilometara
Autoput na koridoru 5c dio je transevropske mreže kopnenih koridora koji povezuje centralni dio obale Jadranskog mora (hrvatska luka Ploče) sa Budimpeštom u Mađarskoj. Kroz BiH trasa koridora je duga oko 330 kilometara i proteže se srednjim dijelom države – dolinama rijeka Bosne i Neretve.
Troškovi izgradnje dijela koridora koji će prolaziti kroz BiH procijenjeni su na oko pet milijardi eura.
Kada završi dionicu Dobrinje – Kakanj FBiH će imati oko 37 kilometara autoputa.
Prema planovima vlasti BiH, cijeli autoput mogao bi biti završen do 2015. godine.Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!