Capital.ba

Dačić: Rast proizvodnje osnovni zadatak vlade

11.11.2012. / 7:50

BEOGRAD, Rast proizvodnje je osnovni zadatak vlade Srbije, izjavio je sinoć premijer Srbije Ivica Dačić, istakavši da bez toga nema oporavka i izlaska iz krize.

Dačić je na obilježavanju jubilarne 25. Simpove kućne izložbe, povodom ulaska te kompanije u petu deceniju postojanja, izjavio da je Simpo dobar primjer u privredi zemlje.

Dačić je rekao da Simpo ima godišnju proizvodnju vrijednu 70 miliona evra i više od 30 miliona evra izvoza, kao i da sarađuje sa najvećim svjetskim kompanijama i lancima. On je naglasio da upravo takvo poslovanje doprinosi industriji i povećava BDP, kao i zapošljavanje.

Dačić je podsjetio da Simpo sarađuje sa Ikeom i izrazio očekivanje da će tu veliku kompaniju konačno dovesti u Srbiju.
On je rekao da je Ikea otvorila prvo regionalno predstavništvo u Srbiji u prethodnom periodu, ali da će prvu fabriku otvoriti u Hrvatskoj, a ne u Srbiji.

Dačić je istakao da Simpo ima pogone i u najsiromašnijim opštinama na jugu Srbije – Preševu, Trgovištu i Surdulici, i da bi njihovo zatvaranje, jer posluju sa gubitkom, imalo ozbiljne posljedice. Premijer je kazao da Simpo ima značajnu društvenu ulogu jer čuva ta radna mjesta i da je to veoma važno u uslovima ekonomske krize.

On je najavio da će uskoro održati sastanak sa predsjednicima lokalnih samouprava i načelnicima pet okruga sa juga Srbije sa kojima će razgovarati o privrednim problemima.

“Politički i ekonomski jug mora da bude stabilan, jer je on posljednja brana za odbranu Srbije”, rekao je Dačić, dodajući da zbog toga država mora da obezbijedi nove investicije u tom dijelu zemlje.

On je rekao da se ne smije dozvoliti da se zbog birokratskih procedura gube investitori poput Ikee i izrazio očekivanje da će u 2013. biti otklonjena uska grla u administraciji. Premijer je naglasio da se ne smije dopustiti da se na dobijanje građevinske dozvole čeka u prosjeku 270 dana, i da privredni sporovi traju između jedne i dvije godine.

Simpo će 29. novembra obilježiti 49 godina postojanja, i jedna je od rijetkih kompanija u domaćem vlasništvu čiji brend živi već pet decenija. Od početka 2012. Simpo je ostvario izvoz u 29 zemalja i zabilježio rast plasmana od 25 odsto na strana tržišta u odnosu na isti period 2011. Simpo je takođe ostvario značajan prodor i na tržište Bliskog istoka. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!