Capital.ba

Čubrilović: Gradnja autoputa na prvom mjestu

06.03.2009. / 7:50

nedeljko-cubrilovicBANJALUKA, Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS, najavljuje da ove godine započinju gradnju autoputa Banjaluka – Doboj i intenziviraju pripremne radnje za preostale dionice. Čubrilović najavljuje da će Ministarstvo nastojati da podigne kvalitet radova na svim saobraćajnicama, koji po informacijama s terena često nije na zadovoljavajućem nivou.
     Koje će biti glavne aktivnosti Ministarstva u ovoj godini?
ČUBRILOVIĆ:
Glavne aktivnosti Ministarstva će biti u vezi s gradnjom autoputa Banjaluka – Gradiška i s pripremom početka gradnje lota 1 Banjaluka – Doboj.
     Kada se može očekivati početak radova na ostalim dionicama?
ČUBRILOVIĆ: “
Štrabag” će ući u izradu studija ostalih pravaca, što će im biti i glavne aktivnosti. Za dionicu Doboj – Šamac, koja se nalazi na koridoru 5c, već je u izradi projektna dokumentacija i ona će najvjerovatnije biti završena tokom sljedeće godine. Ove godine očekujemo i završetak studije Banjaluka – Kupres, a onda će sa “Štrabagom” uslijediti razgovori o početku njene gradnje.
     Kada se može očekivati početak radova na pomenutoj dionici Doboj – Šamac?
ČUBRILOVIĆ:
Po izradi projekta će biti određeno kad će početi radovi. Očekujemo da pregovori o izvođenju radova započnu ove godine, a početak gradnje se može očekivati već 2010. godine.
     Kakva je dinamika radova na dionici Banjaluka – Doboj, koji bi trebalo da počnu sredinom godine?
ČUBRILOVIĆ:
Što se tiče dinamike pripreme potpisivanja ugovora o izvođenju radova na dionici Banjaluka – Doboj, do 22. maja treba da završimo pripremne radnje o izvođenju radova na toj deonici.
Već je odrađen dobar dio planiranih aktivnosti. “Štrabag” je preuzeo dokumentaciju za autoput Banjaluka – Gradiška, obišao trasu, napravio uvid u stanje radova, dao ocjenu posla koji se radi, a takođe će i u pisanoj formi dati mišljenje u vezi s tim.
     Koji su najveći problemi koji se mogu pojaviti u ovom poslu?
ČUBRILOVIĆ:
Brine me početak gradnje mosta na Savi, kojim bi autoput trebalo da se spoji s onim u Hrvatskoj. Tu bi moglo doći do određenog kašnjenja. Ipak, imamo informacije da Hrvati već rade na tom projektu, a mnoge stvari biće jasnije nakon sastanka s njihovim resornim ministarstvom. Taj sastanak je već trebalo da bude održan 3. marta ali je odložen.
     Da li ste zadovoljni poslovima u vezi s eksproprijacijom za autoput Banjaluka – Doboj?
ČUBRILOVIĆ:
Na poslovima eksproprijacije odvijaju se velike aktivnosti i formirane su operativne grupe. Saradnja s lokalnim zajednicama je na zavidnom nivou, što nije bio slučaj na dionici Banjaluka – Gradiška, gdje su poslovi eksproprijacije zadavali najveće probleme. Mnogo ozbiljnije se pristupilo poslu od samog početka. Da li će se naići na probleme i koliki će biti – teško je sada ocijeniti, ali imamo uvjeravanje iz Geodetske uprave da će u zadatom roku obaviti svoj dio posla. To ne treba najavljivati kao završen posao, jer nećemo uvesti “Štrabag” u posao dok ne budemo sigurni da izvođač radova može nesmetano da obavlja svoj dio posla. Bolje je da izgubimo vrijeme na potpunom kompletiranju dokumentacije nego da imamo posljedica i plaćamo penale po potpisivanju ugovora.
     Koliko će saobraćajnica ove godine biti rehabilitovano?
ČUBRILOVIĆ:
Za poslove redovnog održavanja putne mreže RS, koja ima 4.190 kilometara magistralnih i regionalnih puteva, na kojima je 699 mostova, 104 tunela i 19 galerija, planirana su sredstva u iznosu od 60,3 miliona KM. Ove godine se nastavlja projekat rehabilitacije putne mreže iz kreditnih sredstava Svjetske banke, EBRD-a i EIB-a za 11 putnih pravaca u ukupnoj dužini od 223 km u iznosu od 34,6 miliona KM.
     Da li ste zadovoljni kvalitetom radova na ostalim saobraćajnicama u RS?
ČUBRILOVIĆ:
Upozoravali smo izvođače da imamo primjedbe s terena da poslovi nisu kvalitetno odrađeni. Međutim, vrlo malo mogućnosti imamo da intervenišemo, ali ćemo pokušati naći način i da to učinimo.

Višak radnika i manji promet guše “Željeznice”
     Kakva je situacija u “Željeznicama” i da li ima nade da se ona u skorije vrijeme popravi?
ČUBRILOVIĆ:
U “Željeznicama” je veoma komplikovano stanje jer padom prometa pada prihod, a promet je vezan za tešku industriju i sad kada su “Mital” i “Birač” smanjili aktivnosti to se direktno odražava na poslovanje.
Vlada nema pravo da bez programa o dakapitalizaciji ili neke druge vrste promjene vlasničke strukture ulaže sredstva niti mogućnosti. “Željeznice” su opterećene viškom zaposlenih, velikim brojem radnika koji su invalidi rada ili rata o kojima se mora voditi računa. Pokušavamo da kroz projekte i nove kreditne linije pomognemo da se “Željeznice” oporave. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Čubrilović: Gradnja autoputa na prvom mjestu

    1. snjezana

      upravo tako zmaj, ali steta pokradose i razrusise sve sto tito stvori, a nisu u stanju nista da sagrade, osim da lazu i kradu narod.

    2. zmaj

      ono što je Tito napravio ovi danas ne mogu okrečiti!

    3. Boško

      Čubrilovići, kakav si ti ministar takvi su nam i putevi, kakav je onaj Lazentić takav si i ti. Vi ste naša propast. Pa ti po putevima vladaš još iz prošlog vijeka i….. Sramota je kakvi su. Stidi se. Ne samo ti već i tvoji partijski drugovi od djetinjstva.

    4. zoran

      Pa dali znate ko i kako i sada rukovodi zeljeznicama R.S.Sve diletanti,takozvani DR
      nauka,neka kaze na kom fakultetu i u kom vremenu je doktorirao!Akcionarsko drustvo,pa to nema nigdije!