Capital.ba

Banjalučani ostaju bez jeftinijih karata zbog milionskog duga Grada?

13.07.2023. / 14:57

    • Grad prevoznicima duguje oko 1,5 miliona KM po osnovu subvencija
    • Prevoznici prijete tužbom

BANJALUKA – Zbog duga koji Grad Banjaluka ima prema prevoznicima na ime subvencija za javni prevoz, Banjalučani bi već od idućeg mjeseca mogli ostati bez povoljnijih karata.

FOTO: A.Čavić/Grad Banjaluka

Vlast u Banjaluci se obavezala da će prevoznicima plaćati subvencije za mjesečne karte za određene kategorije stanovništva, među kojima su penzioneri i višečlane porodice, a osim toga Grad je na sebe preuzeo teret poskupljenja cijena karata koje je odobreno lani.

Međutim, informacije CAPITAL-a pokazuju da subvencije mjesecima nisu isplaćene, da su dugovi prema prevoznicima premašili milionski iznos i da nema naznaka kada bi oni mogli biti izmireni.

Zbog toga iz ovog tabora stižu poruke da će od idućeg mjeseca morati ukinuti te pogodnosti i naplaćivati karte po punoj cijeni.

Vujasin: Posljednju fakturu Grad nam je isplatio za februar

Vlasnik i direktor preduzeća „Aldemo turs“  Momir Vujasin je kazao da je Grad  posljednju fakturu ovom preduzeću isplatio za februar.

„Već pet mjeseci čekamo novac i to ne samo mi već i ostala preduzeća. Mislim da je zajednički dug prema svih pet prevoznika iznosi oko 1,5 miliona KM“, kazao je Vujasin.

Dodao je da se ovo preduzeće, ali o ostale firme koje se tim poslom bave u Banjaluci nalaze u jako teškoj situaciju.

„Firme su nam dovedene u pitanje, postavlja se pitanje kako ćemo isplatiti plate, a dobavljačima dugujemo novac već mjesecima. Imali smo neko obećanje da će nam platiti za dva mjeseca za mart i april, ali to se nije desilo. Ukoliko se nešto ne promjeni, ovo je zadnji mjesec da možemo na ovaj način raditi. Od idućeg mjeseca ćemo morati ukinuti popuste i početi prodavati karte po punoj cijeni, kako bi mogli da poslujemo. Ovo je naš maksimum,  što se tiče naše firme“, kazao je Vujasin i dodao da će tražiti sastanak sa predstavnicima Grada Banjaluka iduće sedmice da se vidi šta dalje .

Dobro obaviješteni izvori CAPITAL-a bliski prevoznicima, ali i Gradskoj upravi Banjaluka poručuju da je slična situacija i u ostalim firmama.

„Gradska uprava već pet mjeseci nije isplatila ispostavljene fakture za obavljene usluge i zbog toga se dolazi u opasnost da prevoznici neće moći finansirati ove povlastice u nedogled i da će jednostavno prestati da ih pružaju. Tako će penzioneri i svi drugi koji sad koriste povlastice u prevozu morati plaćati pune karte, a prevoznička preduzeća će morati tužbom doći do svojih sredstava “, objašnjavaju naši sagovornici koji su dobro upućeni u situaciju.

Stanivuković traži pojeftinjenje karata

Gradonačelnik Draško Stanivuković je više puta najavljivao mogućnost da u Banjaluci dođe do pojeftinjenja karta za gradski prevoz, zato što je došlo do pada cijena goriva. U odnosu na prošlu godinu gorivo je pojeftinilo oko marku. Do sada je održano nekoliko sastanaka na tu temu, ali za sada nije postignut dogovor.

Kresojević: Nemamo rješenje

Kako je CAPITAL ranije pisao Grad Banjaluka ove godine planira izdvojiti još 2,4 miliona KM za subvencionisanje javnog prevoza, ali se kasni sa isplatama.

Kroz budžet grada je planirana ova stavka, ali da bi se ta sredstva isplatila u gore navedenom iznosu potrebno je da lokalni parlament usvoji odluku o dodjeli subvencija.

Gradska administracija je uputila ovu odluku u skupštinsku proceduru, ali je ona „skinuta“ na zadnjoj sjednici skupštinskog Kolegijuma, što znači da nije ni bila na dnevnom redu zasjedanja koje je održano ove sedmice.

Gradski menadžer grada Banjaluka Bojan Kresojević kaže da Grad trenutno nema rješenje za ovaj problem.

„U narednim danima ćemo vidjeti na koji način ćemo djelovati“, rekao je kratko za CAPITAL  Kresojević.

Grad Banjaluka je u novembru 2020. godine potpisao novi višegodišnji ugovor sa pet preduzeća koja su zadužena za odvijanje gradskog i prigradskog prevoza u gradu.

U Banjaluci su trenutno registrovane 23 gradske i 34 prigradske linije, na kojima se na godišnjem nivou realizuje preko osam miliona kilometara, odnosno oko 680.000 kilometara na mjesečnom nivou.

CAPITAL: V. POPOVIĆ

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Banjalučani ostaju bez jeftinijih karata zbog milionskog duga Grada?

    1. Banjalucanka

      Samo prevoznici u nasem gradu mogu imati status Boga, u drugim gradovima je prevoz puno jeftiniji. I tako je godinama.

    2. Prolaznik

      Ovi prevoznici su samo još jedno zlo koje se desilo ovom našem narodu i gradu. Karte su nam skuplje nego u Španiji a da ne pričam na šta autobusi liče i da većina ne može proći tehnički pregled.